Richard Iohnson ny styrelseordförande i Onesys Research AB

Richard Iohnson har utsetts till ny styrelseordförande i Onesys Research AB, bolaget bakom intranätprodukten MyLive. Richard har arbetat i IT-branschen sedan slutet av 70-talet och kommer senast från IT-byrån Circuit där han var VD och delägare. Tidigare har Richard mångårig erfarenhet från bl.a. IBM och WM-data.

MyLive har sedan starten, hösten 2010, arbetat med och förespråkat färdigpaketerade sociala intranät. Detta ger mycket funktionella och kostnadseffektiva lösningar vilket företag och offentliga förvaltningar som Phonehouse, Katrineholms kommun och Statens historiska muséer konstaterat och uppskattat.

Richard har arbetat med utveckling och leverans av intranät under hela 2000-talet. En erfarenhet som kommer väl till pass när MyLive nu går in i en helt ny och spännande utvecklingsfas.

En helt ny molnprodukt baserad på MyLive kommer att lanseras under hösten 2014. Produkten är redan i Beta-version hos flera kunder och kommer att på ett helt nytt sätt möta marknadens nya krav på avancerade intranät som tjänst.

För mer information:

Daniel Hagenfeldt, VD Onesys Research AB, 070-494 10 00

Richard Iohnson, Ordf. Onesys Research AB, 070-327 45 13

MyLive är ett paketerat socialt intranät som installeras i din driftsmiljö alternativt brukas som en tjänst. Produkten används idag av kommuner, myndigheter och internationella företag.