Tandvårdskedjan Smile blir nya kunder till MyLive

Smile blir den tredje tandvårdskedjan som väljer intranätprodukten MyLive som socialt intranät. MyLive ska samla den geografiska utspridda verksamheten och förse medarbetare med rätt information

Smile är Sveriges största privata tandvårdskedja med ca.300 medarbetare fördelat på 15 olika kliniker i landet. Genom bolagets fusion med MyLive-kunden Colosseum AS har man bildat Skandinaviens största privata tandvårdskedja, Colosseum Smile AS.

MyLive har valts till att utgöra det koncerngemensamma intranätet för Skandinaviens 800 medarbetare utspridda på 41 kliniker.

- I en en bransch som tidigare mest har haft många små kliniker samlar vi kunskap och modern teknik i lite större mottagningar för att ge våra kunder den bästa tandvården men till ett bra pris. Det viktigaste vi har är alla våra medarbetare. Då är kommunikation, åt alla håll, avgörande för vår framgång. Därför har vi valt Mylive som intranät. Enkelt men kraftfullt och modernt - mot en överkomlig kostnad säger säger Colosseum Smile AS koncernchef Per Rehnberg.

I leveransen omarbetas även det kvalitets- och ledningssystem som MyLive tidigare utvecklat till Colosseum.

Colosseum Smile AS innehar 41 kliniker i Sverige, Norge och Danmark med 800 anställda och har en omsättning på 950 MSEK.

För mer information om leveransen kontakta:

Daniel Hagenfeldt (VD, MyLive)
daniel@mylive.se

Per Rehnberg (Koncernchef, Colosseum Smile AS)
per.rehnberg@colosseum.no

MyLive är ett paketerat socialt intranät som installeras i din driftsmiljö alternativt brukas som en tjänst. Produkten används idag av kommuner, myndigheter och internationella företag.

Per Rehnberg, koncernchef Colosseum Smile AS