Spirit of Maya-Mode med eftertanke

Svenskt fårskinn är basmaterial för Spirit of Mayas boots i ”ugg” stil.
En vacker brodyr i guld, vitt och svart på baksidan av skaftet, och med en liten Madonna medaljong i silver påsydd gör Maya boots till en uppseendeväckande och snygg stövel.
Produktionen är delvis i Sverige, delvis i Makedonien där den sys för hand.

Spirit of Maya är ett svenskt märke som skapades 2005 av Susanne M Johansson.  Spirit av Maya vill inspirera till ett helhetstänkande när det gäller att köpa kläder och accessoarer. Mode och design är ett sätt att sprida ett budskap och inställning, Spirit of Maya passar de som tar ställning och är medvetna om sitt ansvar för vad de köper. Och kan se kvalitet i passform, design och kvalitet såklart. Enkla linjer i omsorgsfullt utvalda material.
Spirit of Maya söker alltid efter de bästa materialen och att leverantörer och produktionen uppfyller den moral och etik vi står för. Spirit of Maya är 100% Fair Made, ekologiskt och rättviseproducerat. Utan kompromisser.Leverantörer och tillverkare certifieras eller genomgår noggranna kontroller i de fall där de helt enkelt är för små och rent kostnadsmässigt inte har råd att göra en certifiering.En stor del av Spirit of Maya´s tyger är svenska, vävda i Borås.Spirit of Maya gör även design tillsammans med andra företag, som i detta fall Shepherd.

kent@spiritofmaya.com