• Spivi AB/

Äntligen dags! Brugse Zot Blond 750ml lanseras återigen på Systembolaget den 31:a Maj!

Brugse Zot Blond 750ml är en uppfriskande Belgisk ljus ale med en förförande gyllene färg och en härligt krämig skumkrona. Ölet har en balanserad smak med inslag av malt, honung, aprikoser och kryddor, vilket gör den till den perfekta ölen att kombinera med en mängd olika rätter, ostar eller att njuta av på egen hand. Dess alkoholhalt på 6% gör det till ett utmärkt alternativ att njuta av för alla typer av ölälskare och vid alla tillfällen.

Ölets som kommer buteljerad på 750 ml flaska, passar utmärkt att dela med andra och gör den till ett utmärkt val för fester, sammankomster eller till och med som present. Alltså̊ den perfekta ölen att ha till det stundande nationaldagsfirande, studentfirandet eller till midsommarbordet. Flaskan pryds med en charmig etikett som visar upp bryggeriets och staden Brygges ikoniska gycklare, "Brugse Zot", vilket bidrar till ölets och staden Brygges attraktionskraft och historik.

De Halve Maan har bryggt öl i Brygge i flera generationer och har fått ett rykte om sig att producera några av de absolut bästa ölen i Belgien. Brugse Zot Blond 750ml är inget undantag frän denna tradition av excellens.

Xavier Vanneste, VD för Brouwerij De Halve Maan, delar sin glädje: "Vi är otroligt stolta över framgångarna med Brugse Zot Blond i Sverige. Det är ett bevis på kvaliteten och hantverket på vårt öl. Den positiva feedbacken och den växande efterfrågan visar att den rika, fylliga smaken och unika egenskaperna hos Brugse Zot Blond uppskattas av ölkonnässörer över hela Sverige.”

"Brugse Zot Blond 750ml finns nu att köpa på runt 60 stycken Systembolagsbutiker samt finns som beställningsbar över hela landet, till valfri butik.

För att lära dig mer om De Halve Maan och dess produkter, besök deras hemsida här (www.halvemaan.be).

Lansering: 2023-05-31

Stil: Belgisk ljus ale