Brouwerij De Brabander når Systembolaget!

Redan den 8:e Maj släpptes 4 stycken av bryggeriets prdodukter på Systembolagets beställningssortiment och den 22:a Maj är det dags för ytterligare 3 stycken öl på burk!

Brouwerij De Brabandere har en rik historia att se tillbaka på och man ser på framtiden med lika stor tillförsikt. Deras hjärta ligger i Bavikhove, där bryggeriet startade som ett litet gårdsbryggeri redan 1894. Detta framgångsrika familjeföretag drivs nu av den femte generationen och firar fantastiska 120 år som bryggeri till hösten!

De Brabandere är kanske mest känt för sin serie belgiska ales med namnet Petrus, prisade världen över! På Systembolaget finns sedan den 8:e att beställa Petrus Blond, Petrus Tripel, Petrus BDX samt Petrus Chocolate Cherry Nitro Quad. Samtliga på 330ml flaska. Även deras surölsprogram är vida känt världen över och bryggeriet kan stoltsera med en imponerade foeder hall där deras öl stillsamt suras på stora ekfat, kallat foeder.

Den 22:a lanseras Bavik Super Wit, Petrus Red och Petrus Aged Pale. Samtliga på 330ml burk. Där de två senaste hade stora framgångar i World Beer Awards och kammade hem guldmedaljer!

Tillgängliga öl på Systembolaget

Petrus Blond 330ml

6,5% vol

Nr 88475

34:90kr (beställs i kolli om 6st)

Petrus Tripel 330ml

8% vol

Nr 88909

39:90kr (beställs i kolli om 6st)

Petrus Cherry Chocolate Nitro Quad 330ml (Smaksatt mörk stark belgisk ale)

Nr 88374

49:90kr (beställs styckvis)

Petrus BDX 330ml (Syrlig flamländsk ale)

5,5% vol

Nr 88635

35:90kr (beställs i kolli om 6st)

Petrus Aged Pale 330ml (Komplex suröl, foeder)

Nr 88537

39:90kr (beställs i kolli om 6st)

Petrus Red 330ml (Smaksatt syrlig öl, körsbär)

Nr 88371

39:90kr (beställs i kolli om 6st)

Bavik Super Wit 330ml

Nr 88419

22:90kr (beställs i kolli om 6st)

För mer infomation gällande dessa lanseringar kontakta Sebastian Armijo på Spivi Sweden.