Irländsk nyhet på Systembolagets hyllor 1:a Mars - Killanny Red Ale 440ml

Irländska Brehon Brewhouse lanserar sin ikoniska Red Ale Killanny på Systembolagets fasta sortiment den 1:a Mars.

Brehon Brewhouse är stolta över att lansera Killanny Red Ale på Systembolagets fasta sortiment, en hyllning till det anrika hantverket irländsk bryggning och av många på den gröna ön ansedd som det perfekta exemplet på en Irländsk Red Ale.

Uppkallad efter den pittoreska socknen Killanny, inbäddad i Irlands grönskande landskap, representerar Killanny Red Ale en blandning av tradition och innovation. Inspirerad av de månghundraåriga bryggmetoderna i regionen har Brehon Brewhouse minutiöst skapat en brygd som hyllar sina rötter samtidigt som den fängslar moderna smaker.

I själen av Killanny Red Ale ligger en noggrant utvald blandning av malt och humle av absolut högsta kvalitet, hämtad från lokala leverantörer. Denna utsökta kombination resulterar i ett öl som har en komplex smakprofil, kännetecknad av ett harmoniskt samspel av karamellsötma, subtila rostade toner, fruktiga inslag av röda bär och en balanserad beska som dröjer sig kvar i gommen.

"Vi är glada över att introducera Killanny Red Ale för ölentusiaster i Sverige", säger Seamus McMahon, grundare och bryggare på Brehon Brewhouse. "Med denna bryggning försökte vi fånga essensen av den irländska bryggtraditionen samtidigt som vi ingjuter den med vår egen unika stil. Resultatet är en öl som hyllar det förflutna samtidigt som vi omfamnar framtidens hantverksbryggning."

Killanny Red Ale är mer än bara en dryck; det är en upplevelse att njuta av. Den passar utmärkt väl kyld på egen hand eller som komplement på grillfesten, till smakrika rätter av nöt och lamm eller till vällagrad Cheddar.

Killanny Red Ale, Brehon Brewhouse

Lanseringsdatum: 2024-03-01
Antal: Fast sortiment
Pris: 25:90 kr exkl pant
Storlek: 440 ml
Alkoholhalt: 4,5%
Artikelnummer: 1175
Smak och doft: Nyanserad, maltig smak med inslag av knäck och smörkola, lätta rostade toner samt en fruktighet av röda bär.
Passar till: Mustiga höstgrytor, smakrika rätter av nöt och lamm, BBQ, lagrad Cheddar samt som sällskapsdryck.

Om du vill se hur du beställer och vilka butiker som har Killanny Red Ale på hylla klicka här. Där kan du även hitta mer information från Systembolaget om Killanny Red Ale från Brehon Brewhouse.

För mer information kontakta Sebastian Armijo på Spivi Sweden.