Bäst i Sverige – störst i Europa

TELIA GAMING nominerad till ESA BEST OF EUROPE AWARD

Telia Gaming korades till Sveriges bästa Sponsring 2012 vid Sponsrings & Eventföreningens årliga gala – Gyllene Hjulet. Nu är siktet ställt mot prestigefyllda ESA Excellence Awards.

TeliaSonera och United Media Groups samarbete med Dreamhack och vinnarkonceptet – Telia Gaming – ställs på ESA Excellence Awards mot Europas bästa bidrag i kategorin ”Best of Europe Award”. De nominerade kampanjerna har alla blivit särskilt inbjudna att tävla efter att ha korats som årets mest framstående sponsringsprojekt på respektive nationell marknad.

Telia Gaming kommer att bedömas av en oberoende internationell jury. Tillkännagivande av vinnaren sker vid European Sponsorship Association (ESA) Excellence Awards Ceremony, en gala som går av stapeln för sjätte året i rad den 31 januari 2013.

ESA: s främsta mål är att höja standarden inom industrin genom utbildning och professionell utveckling. Genom ESA Ecellence Award erkänns och hyllas Europas mest enastående kampanjer och de nationella aktörerna samlas för att visa prov på lyckade sponsrings- och eventprojekt.

”Vi är glada över att Sveriges bästa sponsrings- och eventprojekt, som årligen utses på Gyllene Hjulet, inte bara premieras nationellt, utan även kan stå på prispallen som vinnare i Europa.”
– Niklas Birgetz, VD, Sponsrings & Eventföreningen

Under extremt tuffa premisser och med obefintliga felmarginaler tar TELIA Gaming med TeliaSonera och United Media Group ett modigt kliv in från sidlinjen, in i e-sportvärldens allra heligaste rum. Telias samarbete med Dreamhack låter leveransen tala istället för logotypen. Med ett hungrigt och sylvasst sponsorskap med dödligt allvarlig målgruppsinsikt: latency kills the game – hoppas vi på storvinst för TELIA Gaming på ESA Excellence Awards 2013.

För ytterligare detaljer om ESA Excellence Awards se, www.sponsorship.org/awards-2012

Mer information om Sponsring & Eventföreningen se, www.sefs.se

För mer information, vänligen kontakta:

Sponsrings & Eventföreningen
Niklas Birgetz, niklas.birgetz@sefs.se, + 46 (0) 70 782 68 16

ESA
Helen Lamb, helenlamb@sponsorship.org, +44 (0) 20 8390 3311

Sponsrings & Eventföreningen Niklas Birgetz, VD, 070 782 68 16, niklas.birgetz@sefs.se - Cecilia Gärdestad, Marknadsansvarig, 073 643 50 05, cecilia.gardestad@sefs.se

Sponsrings & Eventföreningen är en branschorganisation som driver och utvecklar sponsrings- och evenemangsindustrin. Föreningen startades 1986 och är idag den ledande svenska organisationen inom området. Bland de drygt 300 medlemsföretagen återfinns ett stort urval av köpare, rättigheter samt konsulter och leverantörer från alla delar av branschen. www.sefs.se | www.gyllenehjulet.se | www.branschforum.com