Branschforum och Gyllene Hjulet skapar upplevelseindustrins största evenemangsdag

Det är nu klart att Branschforum och Gyllene Hjulet skapar årets största tillfälle som omfamnar hela evenemangslandet Sverige. Den 15 maj 2014 bildar de båda evenemangen en mötesplats för de senaste insikterna, de innovativa projekten, debatterna och diskussionerna både inom och utanför Sveriges gränser. Dagen, som hålls på Annexet, avslutas med Gyllene Hjulets galakväll där Sveriges bästa event- och sponsringsprojekt belönas.

– Vi såg tidigt de gemensamma möjligheterna mellan Branschforum och Gyllene Hjulet. Genom att genomföra evenemangen på samma dag skapar vi det viktigaste forumet inom hela upplevelseindustrin. Nu ska vi höja ambitionen till en nivå som ska attrahera hela arena-, destinations- och kommunikationsbranschen! Drömtalare vore exempelvis den tekniska producenten bakom Red Bull Stratos fallskärmshopp och att Robbie Williams drar en låt för oss, han uppträder ju vägg i vägg på Ericsson Globe säger Niklas Birgetz, vd Sponsrings & Eventföreningen.

– Överallt i världen ser vi exempel på hur evenemang är en viktig motor i utveckling av städer och destinationer. Framgångsfaktorn är ett nära samarbete mellan staden, näringsliv och evenemangsbranschens aktörer. Därför tycker vi att det är så viktigt att vi samlar branschen, låter oss inspireras och förhoppningsvis föds nya spännande samarbeten, säger Åsa Karlsson, Projektledare, Stockholm Visitors Board.

Båda evenemangen kommer att produceras av eventbyrån Eventum som också går in som ny partner.

– Eventum har gedigen erfarenhet av både stora galor och branschdagar. Vi ser fram emot att vi tillsammans kan ordna ett fantastiskt evenemang för hela branschen, säger Daniel Stålbo, Marknads- och Kommunikationschef Stockholm Globe Arenas.

– Vi är superladdade för det här uppdraget. Våra hjärtan klappar för upplevelseindustrin och det är en stor ära att få vara med och vidareutveckla branschens viktigaste dag, säger Mats Ahldén, vd Eventum.

Sponsrings- och Eventföreningen har arrangerat Gyllene Hjulet sedan 1997

Sponsrings- och Eventföreningen har tillsammans med Stockholm Visitors Board och Stockholm Globe Arenas arrangerat Branschforum sedan 2011.

För mer information:

Niklas Birgetz, Sponsrings & Eventföreningen, +46 70-782 68 16