Gyllene Hjulet ökar

Totalt har 118 stycken tävlingsbidrag lämnats in till 2010 års upplaga av sponsrings- och eventtävlingen Gyllene Hjulet. Det är en liten men naggande god ökning på 6 bidrag jämfört med 2009. På Sponsrings & Eventföreningen, som är arrangör för tävlingen, gläds man åt kraftbeskedet från branschen.

- Det känns självklart bra att sponsrings- och eventbranschen går framåt när så många andra backar. Det här bevisar att det har gjorts satsningar under 2009 och att folk är stolta över och vill visa upp vad de åstadkommit. Sponsring och event erbjuder möjligheter som inte finns i andra discipliner, och årets tävling blir ett lysande tillfälle att visa exempel på detta, säger Maria Guggenberger, VD på Sponsrings & Eventföreningen. Gyllene Hjulet delas ut årligen av Sponsrings & Eventföreningen till de bästa svenska projekten inom sponsring och event. Årets tävling blir den trettonde i ordningen och omfattar projekt genomförda under 2009. Inför 2010 års tävling introduceras tre nya tävlingskategorier: Årets rättighetsinnehavare, Interna event och Årets samhällsengagemang (en sammanslagning av de två tidigare kategorierna Publik sponsring och Publika event). Dessutom har bedömningskriterierna uppdaterats för att bättre följa utvecklingen i branschen. - Bidragsutfallet är en bekräftelse på att de förändringar som gjorts har tagit tävlingen i rätt riktning, säger Maria Guggenberger. Årets nomineringar presenteras i mitten av februari, och vinnarna i de åtta tävlingskategorierna blir offentliga vid en gala och prisutdelning på Annexet, Ericsson Globe den 17 mars. För mer information om tävlingen, se www.gyllenehjulet.se. Kontakt Sponsrings & Eventföreningen Maria Guggenberger, VD Sponsrings & Eventföreningen – 070-771 01 67, maria.guggenberger@sefs.se Josefine Hådell, presskontakt Gyllene Hjulet – 0709-23 60 89, josefine.hadell@sefs.se