Juryn för Gyllene Hjulet 2010 klar

Nu är det klart vilka som sitter i juryn inför 2010 års upplaga av Gyllene Hjulet. Cecilia Perlind (TNS SIFO) fortsätter sitt uppdrag som ordförande och tar ledningen över en erfaren och mångfacetterad jury bestående av såväl köpare och rättighetsinnehavare som konsulter och byråer.

Gyllene Hjulet delas ut årligen av Sponsrings & Eventföreningen till de bästa svenska projekten inom sponsring och event. - Vi har satt ihop en jury med stark förankring i och stor kompetens från sponsrings- och eventbranschens olika delar, men även varit måna om att få med ett perspektiv från andra discipliner. Gyllene Hjulet är först och främst en kommunikationstävling, och årets jury speglar komplexiteten i ett framgångsrikt sponsrings- eller eventarbete, säger Maria Guggenberger, VD på Sponsrings & Eventföreningen. Juryn är uppdelad i en sponsrings- respektive en eventjury, ledda av en huvudjury. Huvudjury Cecilia Perlind (General Manager Communication – TNS SIFO), ordförande Mats Ahldén (konsult) Hans Sydow (VD - Saatchi & Saatchi) Eventjury Kristin Djerf (Reporter – Dagens Media) Staffan Ekstam (Marknadsdirektör - McDonalds) Katarina Jerndahl (VP Marketing Floor Care & Small Appliances Europe - Electrolux) Jan Lindow (VD - MS&L Nordic) Lisa Lönner Pulkkinen (Strategic Director - PS Communication) Johan Sjökvist (VD - Starcom) Niclas Winterquist (VD - Fredag Eventbyrå) Sponsringsjury Jonas Bauer (VD - Vasaloppet) Daniel Björklund (Senior Advisor - Jämterud, Jiffer & Partners) Eva-Lotta Göthe (Sponsrings- och varumärkesansvarig, Trygg Hansa) Henrik Jansson (Account Manager - Fieldwork Arena) Johan Lindvall (Sponsringschef - Svenska Spel) Åsa Österlund (Copywriter - Ogilvy) För en närmare presentation av de olika jurymedlemmarna, se http://www.gyllenehjulet.se/jury. För mer information om tävlingskategorier och juryns bedömningskriterier, se http://www.gyllenehjulet.se/bedomningskriterier. Juryn utser fem nominerade i varje tävlingskategori och bland dessa utses en vinnare. Årets vinnare presenteras under en galakväll 17 mars 2010 på Annexet, Ericsson Globe i Stockholm.