Juryn för Gyllene Hjulet 2011 klar

Nu är det klart vilka som sitter i juryn inför 2011 års upplaga av Gyllene Hjulet. Cecilia Perlind (TNS SIFO) greppar för tredje året i rad ordförandeklubban i huvudjuryn, där hon får sällskap av Anders Dalenius (Draftfcb) och Stefan Nerpin (Vengine).

Gyllene Hjulet delas ut årligen av Sponsrings & Eventföreningen till de bästa svenska projekten inom sponsring och event. Årets gala blir den 14:e i ordningen och går av stapeln 29 mars 2011 på Stockholm Waterfront. Sista datum för att skicka in bidrag till tävlingen är 1 februari 2011.

- 2010 har, om prognoserna stämmer, varit ett händelserikt återhämtningsår för sponsrings- och eventbranschen och det kommer förhoppningsvis att återspeglas i tävlingen. Juryn 2011 har ett mycket intressant arbete framför sig och vi har satt samman en grupp som kommer att plocka ut de allra bästa satsningarna från året som gått, säger Maria Guggenberger, VD på Sponsrings & Eventföreningen.

Juryn är uppdelad i en sponsrings- respektive en eventjury, ledda av en huvudjury.

Huvudjury 2011
Cecilia Perlind, General Manager Communication, TNS SIFO
Anders Dalenius, Creative Director Nordic Region, Draftfcb
Stefan Nerpin, Founding Partner, Vengine

Eventjury
Åsa Ambuhm, Reklamchef, AMF
Sara Danielsson, Marketing & PR, Baluba
Peter Lindgren, Kreatör, Prime PR
Olle Nyström, Creative Director, Bodén & Co
Johan Sjökvist, VD, Starcom
Josefin Sollander, Head of Sponsoring & Events, SEB

Sponsringsjury
Tomas Andersson, Sponsringskoordinator, Skansen
Daniel Björklund, Senior Advisor, Jämterud, Jiffer & Partners
Leif Börjesson, Director of Innovation and Consumer Insight, Spendrups
Daniel Hegborn, Account Director & Partner, S&B
Ricky Strandberg, Sponsringschef, SJ
Berit Svedberg, Kulturdirektör, Kulturförvaltningen

För en närmare presentation av de olika jurymedlemmarna, se http://www.gyllenehjulet.se/jury2011.

Juryn utser fem nominerade i varje tävlingskategori och bland dessa utses en vinnare. För mer information om tävlingskategorierna se http://www.gyllenehjulet.se/kategorier.

Josefine Hådell, presskontakt Gyllene Hjulet,
josefine.hadell@sefs.se, 0709-23 60 89

Om Sponsrings & Eventföreningen
Sponsrings & Eventföreningen är branschorganisationen som driver och utvecklar sponsrings- och evenemangsindustrin. Föreningen startades 1986 och är idag den ledande svenska organisationen inom området. Bland de drygt 300 medlemsföretagen återfinns ett stort urval av köpare, rättigheter samt konsulter och leverantörer från alla delar av branschen.