Juryn för Gyllene Hjulet 2012 klar

Nu presenterar vi namnen på de 15 personer som ska utse 2012 års vinnare av sponsrings- och eventbranschens hederspris, Gyllene Hjulet.

Gyllene Hjulet delas ut årligen av Sponsrings & Eventföreningen till de bästa svenska projekten inom sponsring och event. Årets gala blir den 15:e i ordningen och går av stapeln 29 mars 2012 på Stockholm Waterfront. Sista datum för att skicka in bidrag till tävlingen är 31 januari 2012. Årets nomineringar presenteras i slutet av februari, och vinnarna annonseras på galan i mars.

- Det är alltid otroligt spännande att se vilka guldkorn juryn vaskar fram från året som gått. Den samlade kompetensen i årets jury är enorm och konkurrensen mellan tävlingsbidragen blir bara större för varje år. 2012 års nominerade och vinnare kommer att ha gått igenom ett elddop och vara väl värda sina utmärkelser, säger Maria Guggenberger, VD på Sponsrings & Eventföreningen.

Juryn är uppdelad i en sponsrings- respektive en eventjury, ledda av en huvudjury.

Huvudjury 2012
Cecilia Perlind (TNS SIFO), ordf
Anders Dalenius, Good Morning Sunshine
Jacob Fant, Rewir

Eventjury
Jonas Cavallin, Minnesota
Daniel Collin, Mediaedge CIA
Ann-Sofie Krol, Friends Agenda
Anders Olsson, UMG
Malin Rask, TV4
Ricky Strandberg, SJ

Sponsringsjury
Marie Bark, Preem
Tomas Björklund, Nordea
Håkan Blidberg, Skidskytteförbundet
Emil Didrikson, Tango Sponsring
Lotta Fogde, LKAB
Petter Håkanson, Håkanson United

Juryn utser fem nominerade i varje tävlingskategori och bland dessa utses en vinnare. För mer information om tävlingskategorier, tävlingsprocess etc, se http://www.gyllenehjulet.se/att_tavla.

Kontakt
Josefine Hådell, presskontakt Gyllene Hjulet, josefine.hadell@sefs.se, 0709-23 60 89

Om Sponsrings & Eventföreningen
Sponsrings & Eventföreningen är branschorganisationen som driver och utvecklar sponsrings- och evenemangsindustrin. Föreningen startades 1986 och är idag den ledande svenska organisationen inom området. Bland de drygt 300 medlemsföretagen återfinns ett stort urval av köpare, rättigheter samt konsulter och leverantörer från alla delar av branschen.