Juryn för Gyllene Hjulet 2013 klar

Nu presenterar vi namnen på de 15 personer som ska utse 2012 års vinnare av sponsrings- och eventbranschens hederspris, Gyllene Hjulet.

Huvudjury Gyllene Hjulet 2013, från vänster: Linus Almqvist, Cecilia Perlind, Jacob Nelson

Gyllene Hjulet delas årligen ut av Sponsrings & Eventföreningen till de bästa svenska projekten inom sponsring och event. Årets gala blir den 16:e i ordningen och går av stapeln den 14 mars 2013 på Ericsson Globe Arena. Sista datum att skicka in tävlingsbidrag är den 1 februari 2013. Årets nomineringar presenteras i mitten av februari och vinnarna annonseras på den stora galan i mars.

– Det blir spännande att se vilka guldkorn juryn vaskar fram från året som gått. En bransch på tillväxt där sponsring ökat med 8 procent och eventmarknadsföring med 28 procent. Konkurrensen mellan tävlingsbidragen hårdnar för varje år och 2012 års nominerade och vinnare kommer att gå igenom ett eldprov och vara väl värda sina utmärkelser. Jag är mycket stolt över att presentera årets jury där den samlade kompetensen är mycket hög, säger Niklas Birgetz, VD på Sponsrings & Eventföreningen.

Juryn är uppdelad i en sponsrings- respektive en eventjury, ledda av en huvudjury.

Huvudjury 2012
Cecilia Perlind, TNS SIFO, ordförande
Linus Almqvist, Vattenfall
Jacob Nelson, Forsman & Bodenfors

Eventjury
Lars Andersson, Nine Yards
Linda Häggkvist, Brandecho
Annika Kreipke, fd Halebop
Birgitta Lerström, Swedbank
Eva Lundström, SATS
Dora Streiffert, Wenderfalck

Sponsringsjury
Charlotte Ekman, JJP
Niklas Lundell, Luger
Patrizia Nilsson, Stadium
Carl-Henric Stjerna, PS Group
Ricky Strandberg, MEC
Annika Wink, Svenska Spel

Läs mer om juryn på http://www.gyllenehjulet.se/jury2013.

Juryn utser fem nominerade i varje tävlingskategori och bland dessa utses en vinnare. För mer information om tävlingen, se http://www.gyllenehjulet.se/atttavla.

Sponsrings & Eventföreningen
Niklas Birgetz, VD Sponsrings & Eventföreningen – 070 782 68 16, niklas.birgetz@sefs.se
Cecilia Gärdestad, presskontakt Gyllene Hjulet – 073 643 50 05, cecilia.gardestad@sefs.se

Sponsrings & Eventföreningen är en branschorganisation som driver och utvecklar sponsrings- och evenemangsindustrin. Föreningen startades 1986 och är idag den ledande svenska organisationen inom området. Bland de drygt 300 medlemsföretagen återfinns ett stort urval av köpare, rättigheter samt konsulter och leverantörer från alla delar av branschen. www.sefs.se | www.gyllenehjulet.se | www.branschforum.com