Niklas Birgetz ny VD på Sponsrings & Eventföreningen

Niklas Birgetz, tidigare sponsorchef på Skandia, tar över som VD för branschorganisationen Sponsrings & Eventföreningen. Han efterträder Maria Guggenberger, som går till ATG.

- "Jag känner stolthet, entusiasm och ödmjukhet över att få representera en dynamiskt växande bransch som omsätter drygt 10 miljarder kronor. Jag hoppas att min juristbakgrund ska bli en tillgång i arbetet med att skapa ännu bättre förutsättningar för våra medlemmar att lyckas inom sponsring och event. Branschen ser också en tydlig CSR-trend med allt fler gränsöverskridande kopplingar mellan sponsring, event och samhällsengagemang och det kommer garanterat att bli ett av föreningens fokusområden framöver."

Niklas Birgetz är utbildad jurist och har sedan 1999 arbetat inom Skandia med en rad olika ansvarsområden, under de senaste åren som sponsor- och eventchef och chef Skandia Idéer för livet. Niklas har även erfarenhet som ledamot i Sponsrings & Eventföreningens styrelse.

“Vi är stolta och glada över rekryteringen, Niklas är vald av en enhällig styrelse. Med sin bakgrund ifrån köparsidan och djupa inblick i vår bransch både nationellt och internationellt kommer Niklas kunna fortsätta utveckla föreningen", säger Patrick Walldén styrelseordförande i Sponsrings & Eventföreningen.

Kontakt

För mer information, kontakta Sponsrings & Eventföreningens styrelseordförande Patrick Walldén 08-692 70 01 eller Niklas Birgetz 0708-53 74 30.