Ny styrelse i Sponsrings & Eventföreningen

I samband med årsmötet i Sponsrings & Eventföreningen valdes Stina Liljekvist, Varumärkeschef E.ON till ordförande och Lena T Alvling, Event & Marknadschef Stena Bulk AB till ny styrelseledamot.

- Jag ser framemot att tillsammans med Niklas och styrelsen driva frågor och utveckling som är viktiga för branschen. Det är ett mycket spännande uppdrag som jag ser fram emot! Stina Liljekvist, varumärkeschef, E.ON

- Jag ser mycket fram emot styrelseuppdraget och att genom detta få ett bredare branschperspektiv och en möjlighet att utveckla event och sponsringsfrågorna ytterligare. Dessa två områden är något jag arbetar dagligen med i mitt arbete på Stena så det ligger mig varmt om hjärtat. Lena T Alvling, Event & Marknadschef, Stena Bulk AB

Stina Liljekvist och Lena T Alvling får sällskap av sittande/omvalda medlemmarna Ninna Engberg (VD Stockholm Globe Arenas), Jan Larsson (Marknadschef Svenska fotbollförbundet), Patrick Walldén (PS Communication), Håkan Rossberg (Konceptchef TV4), Amanda Koutra (VD Carat), Jan Casserlöv (VD Jung von Matt) och Josefin Lundmark (fd marknadsdirektör TeliaSonera).

Niklas Birgetz, VD Sponsrings & Eventföreningen
070-782 68 16, niklas.birgetz@sefs.se

Sponsrings & Eventföreningen är en branschorganisation som driver och utvecklar sponsrings- och evenemangsindustrin. Föreningen startades 1986 och är idag den ledande svenska organisationen inom området. Bland de drygt 300 medlemsföretagen återfinns ett stort urval av köpare, rättigheter samt konsulter och leverantörer från alla delar av branschen. www.sefs.se | www.gyllenehjulet.se | www.scandinaviansponsorship.com