Sponsrings & Eventföreningens vd till ATG

ATG har rekryterat Sponsrings & Eventföreningens vd Maria Guggenberger som avdelningschef för sin nya eventavdelning.

Eventavdelningen syfte är att genom affärsmässiga samarbeten skapa och genomföra evenemang och upplevelser i världsklass. Det här är ett gemensamt initiativ från Svensk Travsport och ATG och ett arbete som kommer göras i mycket nära samarbetet med landets travbanor.

- Vi är mycket glada över att få med Maria Guggenberger på denna resa. Maria har en mycket bred kompetens inom området och har ett stort nätverk inom branschen, säger Remy Nilson, ATG:s vd.

- Vi tycker självklart att det är tråkigt att Maria lämnar oss men samtidigt är det hedrande att ATG handplockar sin nya medarbetare hos föreningen, säger Patrick Walldén, styrelseordförande i Sponsrings & Eventföreningen.

Rekryteringsprocessen för en efterträdare har påbörjats.

Kontakt Sponsrings & Eventföreningen
Patrick Walldén, styrelseordförande, patrik.wallden@ps-communication.se, 070-652 31 30