Sport Support Center, Running Sweden och Access Rehab startar samarbete

Report this content

Företagen startar ett nytt samarbete inom löpning och konditionsidrott. Meningen är att höja löptemperaturen, inledningsvis i Stockholm. Den kompletta kombinationen för de som vill utveckla sin löpning, oavsett nivå.

- It´s great to form a partnership that will be advantageous for our customers. There will be better runners, better training and better testing, säger Rubin McRae, grundare av och tränare på Running Sweden. Andra tränare och aktiva är bland annat Alfred Shemweta, Malin Ewerlöf Krepp och Lisa Blommé.

- Nu får löpare chansen att pressa sina tider i Asics Stockholm Marathon samtidigt som vardagsmotionären på detta sätt snabbt kan höja sin nivå. Genom samarbetet får Stockholms löpare en helt ny möjlighet till kvalitetssäkrad träning under några av de bästa tränarna, säger Kenneth Olausson , VD för Sport Support Center.

- Det är helhetsgreppet som är viktigast, säger Andreas Bjurman, VD på Access Rehab. De som tränar ska få det bästa för stunden oavsett om det gäller tester, träning, förebyggande behandling eller muskelbalansering. Det är viktigt för den aktive att ha rätt team runt sig.

Om en kund skadas går det snabbt att sätta in åtgärder alternativt ändra i träningsschemat. Stockholms löpare får tillgång till ett unikt koncept där kombinationen av tester och gemensamma träningsprogram optimerar resultaten. Oavsett vilken nivå en löpare befinner sig på och vilka mål som ska uppnås så är teamen bakom samarbetet ett bra alternativ.

Vi har en holistisk träningsfilosofi och vill vara en fullservicepartner för Sveriges löpare. Samarbetet mellan Sport Support Center, Running Sweden och Access Rehab utgör ett led i detta bygge, säger parterna.

Kenneth Olausson, VD Sport Support Center
Kenneth.olausson@sportsupportcenter.se

070-592 68 63

Andréas Bjurman, VD Access Rehab
andreas@accessrehab.se
08-410 609 81

Rubin McRae, huvudtränare Running Sweden
rubin.mcrae@runningsweden.se
08-410 609 83

Running Sweden startades 2008 av Nya Zeeländaren Rubin McRae. Företagets vision är att tillhandahålla löpar-Sveriges bästa träning, gemenskap och utveckling. Konceptet innefattar ett helhetstänk för löpare där såväl löpning som funktionell styrketräning, alternativ & mental träning, teknik och rörlighet ingår. Running Sweden har flera erfarna löpcoacher och bedriver träning i grupp, individuellt och för företag.

Access Rehab ger en kvalitativ, funktionell manuell behandling, träning och rehabilitering av belastnings- och idrottsskador i kroppens muskel- och ledsystem. Vi hjälper dig från första behandling till din egen förebyggande träning genom regelbundet stöd och uppföljning. Vi tillhandahåller också beprövade, dokumenterade och effektiva behandlingsmetoder som sammansätts till personligt anpassade åtgärder för att öka din funktion, smärtfrihet och hälsa.

Sport Support Center (SSC) arbetar med ett nytt koncept för långsiktigt hälsofrämjande insatser. Det bygger på utveckling och anpassning av elitidrottens testverksamhet i kombination med utformning av individuella program för hälsa, motion och träning. Genom SSC kan privatpersoner, idrottsklubbar och företag få tillgång till metoder, expertis och förebilder som hittills endast varit tillgänglig för eliten. SSC erbjuder en rad tjänster för coaching, rådgivning, kommunikation, träningsstöd och inspiration som utformas individuellt utifrån kundens förutsättningar, behov och ambitionsnivå. Sammantaget ger konceptet en tydlig och direkt feedback så att individens, gruppens eller/organisationens utveckling kan följas.

Taggar: