Steve Angello från Swedish House Mafia investerar i svensk skidnäring

Report this content

Steve Angello, entreprenör och känd bland annat som en av medlemmarna i dj-trion Swedish House Mafia går in som delägare och samarbetspartner i det svenska företaget Sportstyle. Sportstyle är idag Sveriges snabbast växande skid- och destinationsbolag med sex olika skidanläggningar i bland annat  Storlien och Gesundaberget.

Det första projektet som Steve Angello och Sportstyle kommer att samarbeta kring är Storlien och lanseringen av ”Royal Mountain Club”. ”Royal Mountain Club” är en satsning på att göra Storlien till Sveriges skidmecka nummer 1 och innefattar såväl utbyggnad av liftsystemet som en upprustning av högfjällshotellet.

- Jag letar alltid efter spännande och intressanta företag att investera i och Sportstyle har verkligen stor potential. Att erbjuda Sveriges bästa skidupplevelser till ett pris alla har råd med är en kanonidé som jag tror stenhårt på, säger Steve Angello.

Sportstyle grundades 2005 av Ulrich John och flera av nyckelpersonerna inom företaget har en gedigen erfarenhet från alpin- och längdskidåkning. VD för Sportstyle är olympiern Tobias Hellman, den enda i världen som tagit JVM-medaljer i samtliga alpina discipliner under ett och samma år.

- En del av en bra skidupplevelse är att erbjuda bra skidåkning, det gör vi redan idag. En lika viktig del är att erbjuda bra upplevelser efter skidåkningen, här kommer Steve Angello:s nätverk och erfarenheter bli ovärderliga när det handlar om att skapa fantastiska upplevelser även när våra besökare åkt färdigt, säger Ulrich John, grundare av Sportstyle.

Under den gångna säsongen lanserade Sportstyle bland annat Sportstyle Member Club Card som innebär att innehavaren, för 99 kronor i månaden, får ett liftkort som möjliggör skidåkning i samtliga 6 alpina anläggningar och spårområden som idag ingår i Sportstyles verksamhet. För närvarande pågår även arbetet med att förvärva Moraparken.

För ytterligare information om verksamheten och samarbetet:

Tobias Hellman, VD Sportstyle på tel 073-7077077 alt tobias.hellman@sportstyle.se

För att komma i kontakt med Steve Angello, maila till info@sizerecords.com.

Besök även gärna www.sportstyle.se

_________________________________________________________________

Sportstyle är idag Sveriges snabbast växande skid- och destinationsbolag med egna destinationer i Storlien, Gesundaberget, Almåsaberget, Moraparken, Ekholmsnäs samt i allians med Funäsdalsberget och Rättviksbacken. Företaget grundades 2005 av finansmannen Ulrich John.