Alltainer AB godkänt för notering på Spotlight Stock Market

Alltainer AB (”Bolaget” eller ”Alltainer”) tillverkar, marknadsför och säljer sjöcontainrar inredda som bostäder, barer, sanitetsanläggningar eller andra ändamål som kunder efterfrågar. Bolaget genomför en emission inför notering för att kunna genomföra planerad tillväxtstrategi och på så sätt öka sin produktion samt försäljning.

Bolaget grundades i slutet av 2019 av Tommy Toung Nguyen. Bolaget består idag av moderbolaget Alltainer AB och det helägda dotterbolaget Alltainer Vietnam Co Ltd, som är koncernens tillverkningsenhet i Vietnam. Moderbolaget är baserat i Askim, Sverige.

Alltainer har sedan start tillverkat, marknadsfört och sålt sjöcontainrar inredda som bostäder, barer, sanitetsanläggningar eller andra ändamål som kunderna efterfrågat. Tillverkningen baseras på nya ISO-certifierade sjöcontainrar som inreds enligt kunders önskemål. Försäljningen sker framförallt via försäljningskanaler på den amerikanska marknaden, men även i Sverige och övriga Europa.

Alltainer har under året inte kunnat möta den efterfrågan som Bolaget haft på sina produkter. Bolaget genomför nu en kapitalisering i syfte att tillföra Bolaget nödvändigt kapital för att kunna genomföra planerad tillväxtstrategi.  Emissionskapitalet ska framförallt användas till att utöka produktionskapaciteten i bolaget samt stärka rörelsekapitalet för att möjliggöra ökad leveranskapacitet till kunder.

Det känns väldigt spännande att gå ut och göra en nyemission i ett bolag som har färdigutvecklade produkter som kunderna efterfrågar, där vår utmaning är att vi måste bygga upp tillverkningskapaciteten och stärka bolaget finansiellt. När det genom emissionen är gjort kommer vi att kunna utvecklas ordentligt som bolag och ge ägarna en väldigt bra avkastning över tid.

-  Jakob Kesje, VD för Alltainer AB, kommenterar

Erbjudandet

Teckningstiden i bolagets kommande nyemission av aktier om 8 MSEK inleds den 9 november 2020 och avslutas den 25 november 2020. Bolaget har på förhand skriftligen avtalat om 3,4 MSEK av nyemissionen genom teckningsförbindelser, motsvarande cirka 43 procent av erbjudandet. Erbjudandet består av upp till 1 000 000 aktier. Vid fulltecknad nyemission tillförs Alltainer totalt 8 MSEK före emissionskostnader, vilka uppgår till cirka 0,9 MSEK. Lägsta gränsen för emissionen uppgår till 4,8 MSEK, motsvarande en teckningsgrad om cirka 60 procent av erbjudandet.

För att täcka eventuell övertilldelning i samband med Erbjudandet har Bolaget åtagit sig att emittera ytterligare högst 843 750 nya aktier, motsvarande cirka 6,7 MSEK. Priset för aktier i övertilldelningsoptionen kommer att vara detsamma som i erbjudandet.

Notering på Spotlight Stock Market

Alltainer AB har blivit godkända för notering på Spotlight Stock Market. Som förutsättning för notering och bindande villkor för emissionens genomförande ska minst cirka 60 procent av emissionen (motsvarande 4,8 MSEK) tecknas och Spotlights spridningskrav om 300 aktieägare uppfyllas.

Erbjudandet i sammandrag

Kortnamn: ALLT
ISIN: SE0015192828
Teckningsperiod: 9 november, 2020 – 25 november, 2020
Teckningspost: Minsta teckningspost är 500 aktier (motsvarande 4 000 SEK)
Teckningskurs: 8 SEK per aktie
Emissionsvolym: Erbjudandet omfattar lägst 4,8 MSEK och högst 8 MSEK, före emissionskostnader.
Vid full teckning kommer 1 000 000 aktier att emitteras.

Första dag för handel: Första dag för handel beräknas bli den 11 december, 2020
Värdering (pre-money): Cirka 42,5 MSEK.

Bolagets memorandum kommer inom kort att finnas tillgängligt på www.spotlightstockmarket.com.

För mer information, vänligen kontakta:
Oskar Wollert
Head of Listing, Spotlight Stock Market