Colabitoil Sweden AB avnoteras från Spotlight Stock Market/ Colabitoil Sweden AB is delisted from Spotlight Stock Market

(for English version, please see below)

Spotlight Stock Market har beslutat att Colabitoil Sweden AB:s (”Colabitoil” eller “Bolaget”) aktie (COLAB) ska avnoteras från Spotlight Stock Market.

Den 20 juli 2020 placerades Colabitoils aktie på observationslistan eftersom Spotlight bedömde att Bolaget och dess verksamhet genomgick en väsentlig förändring.

Den 9 november 2020 beslutade Spotlight att Colabitoil skulle genomgå en ny noteringsprövning. Syftet med noteringsprövningen var att säkerställa att Colabitoil uppfyllde samtliga noteringskrav. Det meddelades även att Spotlight skulle komma att besluta om avnotering för det fall Colabitoil inte uppfyllde noteringskraven.

Den 18 februari 2021 offentliggjorde Bolaget pressmeddelandet “COLABITOIL HAR BESLUTAT ATT BYTA HANDELSPLATS” där det angavs att Bolaget inte har för avsikt att fullfölja noteringsprövningen. Med anledning av detta har Spotlight beslutat att avbryta noteringsprocessen och avnotera Colabitoils aktie.

Sista dag för handel i Colabitoils aktie kommer att vara den 22 mars 2021.

Spotlight Stock Market
e-post Issuer@spotlightstockmarket.com

Om Spotlight Stock Market

Spotlight Stock Market är handelsplats som vill göra det enklare och tryggare och synligare för tillväxtbolag att bli och vara noterade. Samtidigt erbjuder företaget investerare möjligheten att bli delägare i tillväxtbolag på ett enklare och tryggare sätt. Hos Spotlight Stock Market finns fler än 170 noterade tillväxtbolag från olika branscher. Spotlight Stock Market grundades 1997, har 20 anställda och huvudkontor i Stockholm. Läs mer på www.spotlightstockmarket.com

Colabitoil Sweden AB is delisted from Spotlight Stock Market

Spotlight Stock Market has decided to delist Colabitoil Sweden AB’s (“Colabitoil” or the “Company”) share (COLAB) from Spotlight Stock Market.

On July 20, 2020 Colabitoil’s share was placed on the observation list since Spotlight assessed that the Company, and its business, was undergoing a far-reaching change.

On November 9, 2020 Spotlight decided that Colabitoil would be subject to a new listing process. The reason for the new listing process was to ensure that the Company fulfilled all listing requirements. It was also announced that Spotlight would decide on delisting should Colabitoil not fulfil the listing requirements.

On February 18, 2021 the Company published the press release “COLABITOIL HAR BESLUTAT ATT BYTA HANDELSPLATS” in which it was stated that the Company has no intention of completing the new listing process. With reference to this, Spotlight has decided to end the new listing process and thus to delist Colabitoil’s share.

Last day of trading in Colabitoil’s share will be March 22, 2021.

Spotlight Stock Market
+ 46 8-511 68 000
Email Issuer@spotlightstockmarket.com

About Spotlight Stock Market