Första dag för handel i Preservium Property

Idag är första dag för handel i Preservium Property AB, ett nybildat fastighetsbolag som förvaltar fastigheter i Stockholmsområdet. Visionen är att långsiktigt förvalta och vidareutveckla fastigheterna.

Preservium Property AB är verksamma inom fastighetsbranschen och äger samt förvaltar fastigheter i Stockholmsområdet. Fastigheterna nyttjas för arkivverksamhet av statliga och regionala verksamheter. Arkivfastigheterna finns i Täby och Huddinge och är fullt uthyrda till statliga Riksarktivet och Region Stockholm. Bolagets fastigheter är specialanpassade till hyresgästernas verksamheter och den genomsnittliga återstående kontraktslängden uppgår till 19 år. Visionen är att långsiktigt förvalta och vidareutveckla fastigheterna. Preservium Property AB förvaltas av Pareto Business Management AB.

Genom noteringen av Preservium Property har Pareto Business Mangement AB noterat totalt 10 bolag med ett sammanlagt börsvärde om 4 727,4 MSEK på Spotlight Stock Market. Dessa bolag har hittills under 2021 gjort utdelningar om totalt 364,9 MSEK.

”Det känns fantastiskt kul att äntligen få notera Preservium Property AB. Vi är mycket nöjda med förvärvet av fastigheterna där hyresgästernas verksamhet utgör en central del av den svenska myndighetsförvaltningen. Vi ser nu fram emot ett långsiktigt och bra samarbete med Riksarkivet och Region Stockholm för att skapa värde för våra hyresgäster och aktieägare,” kommenterar John Malmström, VD, Preservium Property.

”Idag inleds handeln i Preservium Property, verksamma inom fastighetsbranschen – varmt välkomna till Spotlight!”, säger Carl-Henrik Nordberg, Head of Listing, Spotlight.

Anders Eriksson, Marknadsplatschef Spotlight

+46 79 006 65 66, ae@spotlightstockmarket.com

Spotlight är marknadsplatsen där investerare och tillväxtbolag möts. Hos oss är det enklare och tryggare för bolagen att vara noterade. Vi erbjuder en helhetslösning som ökar synligheten för våra bolag genom unika mediesamarbeten. Investerare får genom Spotlight möjlighet att bli delägare i cirka 160 tillväxtbolag i olika branscher från flera länder, däribland bolag som Bahnhof, Freetrailer och Synthetic MR.