Idag, den 18 juli 2024, är första dag för handel i Bio-Works Technologies AB

CEO Lone Carlbom och Head of Production Maria Åberg ringde i klockan inför handelsstarten av aktien på Spotlight Stock Market.

Bio-Works Technologies AB är ett svenskt bolag med verksamhet inom bioteknik. Bolaget utvecklar produkter som separerar och renar molekyler vid framställning av läkemedel. Teknologin baseras på kromatografi som har avsikt att hantera läkemedelssubstansen.

Bio-Works Technologies är baserat i Uppsala och grundades 2013. Bio-Works utvecklar, producerar och säljer högpresterande produkter, så kallade kromatografimedia för separation och rening av biomolekyler som används för utveckling och produktion av biologiska läkemedel. Bio-Works har från 2019 till och med 2023 ökat sin försäljning från 5,6 MSEK till 43,9 MSEK. Detta är ett resultat av att befintliga och nya kunder använder Bio-Works separationsprodukter i allt större utsträckning och återkommer med allt större order. Bio-Works produkter produceras i Bolagets fabrik i Uppsala som har en produktionskapacitet motsvarande en årlig försäljning om 90 MSEK, vilken kan ökas med 75 procent med hjälp av smärre investeringar och en viss ökning av personal.

Bio-Works Technologies handlas på Spotlight Stock Market under ticker BIOWKS.

Spotlight Stock Market är handelsplats som vill göra det enklare och tryggare och synligare för tillväxtbolag att bli och vara noterade. Samtidigt erbjuder företaget investerare möjligheten att bli delägare i tillväxtbolag på ett enklare och tryggare sätt. Hos Spotlight Stock Market finns fler än 150 noterade tillväxtbolag från olika branscher. Spotlight Stock Market grundades 1997, har 20 anställda och huvudkontor i Stockholm. Läs mer på www.spotlightstockmarket.com