• Spotlight Stock Market/

Latvian Forest Company AB återförs till ordinarie lista/Latvian Forest Company AB will be transferred to Spotlight Stock Market’s ordinary list

(for English version see below)

Mot bakgrund av det pressmeddelande som Latvian Forest Company AB offentliggjorde idag 20 februari 2020, ”Bokslutskommuniké 2019”, och den beskrivning av bolagets status och framtida plan för verksamheten som anges i pressmeddelandet har Spotlights beslutat att återföra bolagets aktie LATF B till Spotlights ordinarie lista från och med idag, den 20 februari 2020.

Spotlight Stock Market
08-511 68 000
E-post: issuer@spotlightstockmarket.com

Spotlight Stock Market är handelsplats som vill göra det enklare och tryggare och synligare för tillväxtbolag att bli och vara noterade. Samtidigt erbjuder företaget investerare möjligheten att bli delägare i tillväxtbolag på ett enklare och tryggare sätt. Hos Spotlight Stock Market finns fler än 170 noterade tillväxtbolag från olika branscher. Spotlight Stock Market grundades 1997, har 20 anställda och huvudkontor i Stockholm. Läs mer på www.spotlightstockmarket.com

Press release 2020-02-20

Latvian Forest Company AB will be transferred to Spotlight Stock Market’s ordinary list

Since February 4, 2019 Latvian Forest Company AB’s share has been traded on Spotlight Stock Market’s observation list due to the circumstances described in the press release published on February 4th, 2019 “Latvian Forest Company undertecknar letter of intent med Svenska Cellulosa Aktiebolaget SCA avseende försäljning av samtliga rörelsedrivande dotterbolag”.

With reference to the press release published by the company today, February 20th, 2020, ”Bokslutskommuniké 2019”, and the description of the company’s current affairs and future plans for the company’s business which is stated in the press release, Spotlight has decided to transfer the company’s share LATF B to Spotlight Stock Market’s ordinary list as of today February 20, 2020.

Spotlight Stock Market
+ 46 8-511 68 000
E-mail: issuer@spotlightstockmarket.com

About Spotlight