Nanologica godkända för Spotlight Next

Nanologica, ett bolag verksamt inom nanoteknik, flyttar upp till Spotlight Next och kommer att handlas där från och med onsdagen den 4 november 2020. Nanologica har störst affärsinriktning mot sektorerna Drug Delivery och Kromatografi, utveckling av läkemedelsadministration och teknik för separation och rening av produkter.

Spotlight Next är ett segment för bolag redo att ta nästa steg i sin tillväxtresa. Förhoppningen med Spotlight Next är att attrahera en annan investerarbas i och med högre krav, mer synlighet och en extra kvalitetsstämpel på bolaget. Nanologica är det nionde bolaget att ansluta till Spotlight Next.

Emelie Jarnesten Head of Business Operations på Spotlight säger

"Vi är väldigt glada att få välkomna Nanologica till Spotlight Next, de har gjort en spännande tillväxtresa och vi ser fram emot att följa dem i deras utveckling framåt"

Nanologicas fokus ligger nu på att göra fler studier på inhalationsplattformen för lungsjukdomsläkemedel och på att säkra en eller ett par större affärer.

”Vi har vuxit varje kvartal under flera års tid och verkar i en stabil och lönsam bransch. Vill du bidra till en bättre värld och samtidigt göra en potentiellt bra affär kan Nanologica vara något för dig.” säger Andreas Bhagwani, VD på Nanologica.

Jenny Sondal, CMO Spotlight
+46 70 7749303, js@spotlightstockmarket.com

Spotlight är marknadsplatsen där investerare och tillväxtbolag möts. Hos oss är det enklare och tryggare för bolagen att vara noterade. Vi erbjuder en helhetslösning som ökar synligheten för våra bolag genom unika mediesamarbeten. Investerare får genom Spotlight möjlighet att bli delägare i ca 170 tillväxtbolag i olika branscher från flera länder, däribland bolag som Bahnhof, Freetrailer och Synthetic MR.