Ny ledamot i Spotlights disciplinnämnd

Björn Kristiansson invald som ny ledamot i Spotlights disciplinnämnd from 1 januari 2019. Han är idag partner på Kanter Advokatbyrå.

Björn har mer än 20 års erfarenhet av bolags- och börsrätt och är en av Sveriges främsta jurister inom området samt sitter ofta med i offentliga utredningar som expert. Björn är även verkställande ledamot i Kollegiet för svensk bolagsstyrning

”Björn har en otrolig kompetens och erfarenhet och kommer med sin expertis vara ett viktigt tillskott till disciplinnämnden. Vi är glada att ha honom ombord”

Carl-Henrik Nordberg, Head of Surveillance

Spotlights disciplinnämnd består av:

Anders Ackebo tidigare noterings- och övervakningschef vid Stockholmsbörsen, är ordförande i Disciplinnämnden. Anders är ledamot i Aktiemarknadsnämnden och ledamot i NGM:s disciplinnämnd. Anders arbetar som advokat på Setterwalls.

Ann-Christine Lindeblad, ledamot, är justitieråd i högsta domstolen. Ann-Christine är vice ordförande i Aktiemarknads­nämnden och i Nasdaqs disciplinnämnd samt ledamot i SwedSecs disciplinnämnd.

Björn Wendleby, ledamot, har erfarenhet från bland annat Finansinspektionen och domstolsväsendet. Björn är grundare och delägare på Harvest, en advokatbyrå som är inriktad på finansrätt.

Helene Willberg, ledamot, tidigare börsrevisor och vd på KPMG Sweden. Helene är idag vd på Alvarez & Marsal Transaction Advisory Group i Stockholm.

Spotlight
info@spotlightstockmarket.com

Spotlight är marknadsplatsen där investerare och tillväxtbolag möts. Hos oss är det enklare och tryggare för bolagen att vara noterade. Vi erbjuder en helhetslösning som ökar synligheten för våra bolag genom unika mediesamarbeten. Investerare får genom Spotlight möjlighet att bli delägare i över 170 tillväxtbolag i olika branscher från flera länder, däribland bolag som Bahnhof, Freetrailer och Synthetic MR.