Övervakningsrapport 2019

Från och med idag finns Spotlights övervakningsrapport tillgänglig. Rapporten upprättas årligen för att ge insikt om hur Spotlights övervakning arbetar. Välkommen att läsa!

Syftet med Spotlights övervakning är att upprätthålla och stärka förtroendet för bolagen, aktiemarknaden och Spotlight. Detta uppnås främst genom en aktiv och professionell övervakning av handeln och av de noterade bolagen samt övervakningens aktiva roll i noteringsprocessen.

Denna rapport beskriver de viktigaste aktiviteterna under 2019. Eventuella frågor angående rapporten kommer att besvaras av Carl-Henrik Nordberg, övervakningschef, på +46 8 511 68 077.

Se bifogad fil för den fullständiga rapporten. Den finns även tillgänglig på Spotlights hemsida https://spotlightstockmarket.com/media/6937/aarsrapport-spotlight-stock-market-2019.pdf.

För mer information vänligen kontakta:
Carl Henrik Nordberg, Head of Surveillance
Tel: +46 8 511 68  077
E-post: chn@spotlightstockmarket.com

Spotlight är marknadsplatsen där investerare och tillväxtbolag möts. Hos oss är det enklare och tryggare för bolagen att vara noterade. Vi erbjuder en helhetslösning som ökar synligheten för våra bolag genom unika mediesamarbeten. Investerare får genom Spotlight möjlighet att bli delägare i över 175 tillväxtbolag i olika branscher från flera länder, däribland bolag som Bahnhof, Freetrailer och SyntheticMR.