Renewable Ventures Nordic AB godkänt för notering på Spotlight Stock Market

Renewable Ventures Nordic AB (”Bolaget” eller ”RVN”) är ett svenskt investmentbolag vars investeringar företrädesvis görs i tillväxtbolag som avser att genomföra en notering inom en tvåårsperiod. RVNs eget motiv till notering är att underlätta framtida förvärv, då ambitionen är att öka investeringstakten och hitta ett eller flera intressanta förvärv som kan dra nytta av fördelarna att verka i en noterad miljö.

Med Renewable Ventures Nordic ABs nya ledning och styrelse, arbetar Bolaget mot visionen att bli en partner till tillväxtbolag som avser att notera sin aktie. Investeringarna kan omfatta hela eller delar av företag och betalning kan ske kontant, med egna aktier eller i en kombination därav. Avsikten är att innehaven skall öka i värde och därigenom skapa värde för RVNs aktieägare. RVN har i sin investeringsstrategi valt att inte begränsa sig till några specifika sektorer eller branscher.

Strategin består av två delar, där en är minoritetsposter i tillväxtbolag. Ambitionen här är att genomföra investeringar med befintlig kassa i både onoterade såväl som noterade tillväxtbolag. Detta kan betyda investeringar i bolag som är på väg till en notering men också, att RVN med hjälp av sin kassa, kan erbjuda lånefinansiering eller på annat sätt hjälpa till att kapitalisera upp bolag. Den andra delen i strategin består av strukturaffärer.

Marcus Bonsib, VD för Renewable Ventures Nordic AB, kommenterar

Efter en längre tids arbete är Renewable Ventures Nordic AB äntligen redo att listas på Spotlight Stock Market. Det är såklart glädjande för oss i ledning och styrelse men också för våra aktieägare. Vår ambition är att använda listningen som en plattform för att kunna skapa aktieägarvärde. Vi ser fram emot listningen av aktien och vilka möjligheter det kan skapa för ett bolag som Renewable Ventures Nordic.

Notering på Spotlight Stock Market
Renewable Ventures Nordic AB har blivit godkända för notering på Spotlight Stock Market. Som förutsättning för notering ska Spotlights spridningskrav om 300 aktieägare uppfyllas.
Första handelsdag beräknas bli den 11 april 2022.

Information om aktien
Kortnamn: RVN
ISIN: SE0017768658

Bolagets hemsida: www.reventures.se

Bolagets memorandum kommer inom kort att finnas tillgängligt på www.spotlightstockmarket.com.

För mer information, vänligen kontakta:

Carl-Henrik Nordberg

Head of Listing, Spotlight Stock Market