Spotlight och Analysguiden har ingått i nytt samarbete

Spotlight och Aktiespararnas tjänst Analysguiden har idag inlett ett nytt samarbete gällande analystäckning av bolagen inom Spotlights nya segment, Next. Next är ett segment för bolag som är redo för nästa steg och som lanseras inom kort.

Spotlight har sedan starten jobbat för att skapa så bra förutsättningar som möjligt för tillväxtbolag. Det gäller både tillgång till expansionskapital, liksom börsens fördelar för att kunna fortsätta utveckla sin verksamhet.

Vi arbetar hårt för att förenkla vardagen som noterat bolag genom att finnas nära till hands och göra dem mer synliga för investerare. Vi tror att ju enklare och tryggare det är att vara noterad, desto enklare och tryggare är det att bli delägare i bolagen.

”Aktiespararna är en seriös och kunnig aktör, som precis i likhet med Spotlight kämpar för en sund aktiemiljö och uppmuntrar placeringar i öppna och ärliga bolag. De är ett självklart val för oss som samarbetspartner.

Vi har ambitiösa mål: att bli den marknadsplats i Norden där det är enklast, tryggast och mest synligt att vara noterad. Det är ett högt mål, helt klart, men vi är på god väg” säger Peter Gönczi, VD, Spotlight

”Spotlights utveckling är imponerande och denna satsning ligger helt i linje med Aktiespararnas mål, att göra investeringar i marknadsnoterade bolag så enkla och säkra som möjligt”, säger Channa Hirsch, försäljningschef på Aktiespararna.

”Analysguiden tar nu ett ordentligt kliv uppåt genom detta samarbete. Det är väldigt stimulerande att få vara med på denna innovativa resa”, säger Analysguidens chef Peter Malmqvist

Spotlight
info@spotlightstockmarket.com

Jenny Sondal, CMO Spotlight

js@spotlightstockmarket.com

Spotlight är marknadsplatsen där investerare och tillväxtbolag möts. Hos oss är det enklare och tryggare för bolagen att vara noterade. Vi erbjuder en helhetslösning som ökar synligheten för våra bolag genom unika mediesamarbeten. Investerare får genom Spotlight möjlighet att bli delägare i över 170 tillväxtbolag i olika branscher från flera länder, däribland bolag som Hamlet Pharma, Freetrailer och Synthetic MR.