Spotlight Stock Market rekryterar Niklas Anger som ny Head of Nordic Sales

Idag meddelar Spotlight Stock Market att bolaget har rekryterat Niklas Anger som ny Head of Nordic Sales. Rekryteringen är en förstärkning av Spotlights ledningsteam och bolagets försäljningsavdelning.

Bolaget anställer Niklas Anger som närmast kommer från SEB och en roll som chef inom Private Banking Sverige. Niklas har en bakgrund som hockeyproffs och är en erkänd ängelinvesterare. Som ny Head of Nordic Sales kommer Niklas jobba övergripande med bolagets utveckling inom försäljning och stärka bolagets position i Norden.

Med sitt breda nätverk, ledarskap, driv och engagemang kommer han passar perfekt in i Spotlights Stock Markets organisation, där ambitionen är att nå ännu fler bolag/entreprenörer i Norden,” säger Anders Eriksson, marknadsplatschef.

Kommentar från Niklas:
Jag är oerhört exalterad och inspirerad att ta mig an rollen samtidigt som jag känner en ödmjukhet kring alla nya processer.”

Anders Eriksson, Marknadsplatschef Spotlight
+46 79 006 65 66, ae@spotlightstockmarket.com

Spotlight är marknadsplatsen där investerare och tillväxtbolag möts. Hos oss är det enklare och tryggare för bolagen att vara noterade. Vi erbjuder en helhetslösning som ökar synligheten för våra bolag genom unika mediesamarbeten. Investerare får genom Spotlight möjlighet att bli delägare i cirka 160 tillväxtbolag i olika branscher från flera länder, däribland bolag som Bahnhof, Freetrailer och Synthetic MR.