Spotlight välkomnar Alltainer

Idag är den första handelsdagen för Alltainer AB, de säljer inredda sjöcontainrar som kan användas till exempelvis till bostäder. Det är det första bolaget inom industrisektorn att noteras på Spotlight Stock Market i år.

Alltainer tillverkar, marknadsför och säljer containrar som bostäder, barer och sanitetsanläggningar. Alla standardlösningar tillverkar Alltainer i sin egen fabrik i Asien.

Bolagets största marknad är USA men containrar säljs också I Sverige och övriga Europa.

Jakob Kesje, VD Alltainer säger;

“Genom noteringen av Alltainer får vi värdefull finansiering som kommer att bidra till ökade produktionsvolymer och lönsamhet. Samtidigt kan Alltainer erbjuda investerarna en aktie i ett bolag där många milstolpar redan har passerats. Volymförsäljning är vår nästa milstolpe. Noteringen kommer dessutom att göra Alltainer mer synliga på marknaden, både vad gäller företagets attraktivitet och marknadsföring av våra produkter. Under de kommande åren bjuder vi våra investerare att följa med på en spännande resa, välkomna ombord.”

Erbjudandet tecknades till totalt cirka 10,3 miljoner SEK, vilket motsvarar en teckningsgrad på 129%.

“Vi är stolta över att ha ett företag med en så innovativ affärsidé på Spotlight Stock Market och ser fram emot att se vad Alltainers arbete framåt kan ge”, säger Emelie Jarnesten, Head of Business Operations Spotlight.

Jenny Sondal, CMO Spotlight

+46 70 7749303, js@spotlightstockmarket.com

Spotlight är marknadsplatsen där investerare och tillväxtbolag möts. Hos oss är det enklare och tryggare för bolagen att vara noterade. Vi erbjuder en helhetslösning som ökar synligheten för våra bolag genom unika mediesamarbeten. Investerare får genom Spotlight möjlighet att bli delägare i cirka 170 tillväxtbolag i olika branscher från flera länder, däribland bolag som Bahnhof, Freetrailer och Synthetic MR.