Spotlight välkomnar Biofrigas

Idag är första dag för handel i Biofrigas, ett Göteborgsbolag verksamma inom energisektorn, och det femte bolaget att noteras på Spotlight Stock Market i år.

Bolaget arbetar idag med utveckling av flytande biobränsle. Tekniken används för att förvätska rötgas till flytande biogas. Biogasen kan användas till bränsle för tyngre fordon som lastbilar, bussar och tung sjöfart, samt inom den industriella sektorn.

”Biofrigas är verksamma i en mycket intressant bransch och det är både viktigt samt att det finns ett stort intresse för alternativa energikällor. Vi ser fram emot att följa Biofrigas resa hos oss” kommenterar Emelie Jarnesten, Head of Business Operations på Spotlight.

Inför noteringen genomförde Biofrigas en lyckad nyemission som tecknades till cirka 28,96 MSEK, vilket motsvarar en teckningsgrad på 170 procent.

"Problemet för små bolag är ju alltid finansiering och synlighet. Vi får här två saker i ett; tillgång till en aktiemarknad som kan sätta en värdering på bolaget, och därigenom möjlighet att ta in kapital. Det andra som vi faktiskt redan sett är ju att det skapar intresse, det är ju en form av marknadsföring för våra produkter, vi ser redan nu att vi får effekt av det arbetet som görs och vi får förfrågningar vilket är fantastiskt spännande." Martin Lindé, Styrelseordförande för Biofrigas

Jag tycker man märker ett starkt intresse, dels för bolaget, men också för den här typen av bolag som jobbar med grejer som är bra för planeten.” säger Jonas Stålhandske, VD för Biofrigas.

Välkomna till Spotlight!

Jenny Sondal, CMO Spotlight
+46 70 7749303, js@spotlightstockmarket.com

Spotlight är marknadsplatsen där investerare och tillväxtbolag möts. Hos oss är det enklare och tryggare för bolagen att vara noterade. Vi erbjuder en helhetslösning som ökar synligheten för våra bolag genom unika mediesamarbeten. Investerare får genom Spotlight möjlighet att bli delägare i över 170 tillväxtbolag i olika branscher från flera länder, däribland bolag som Bahnhof, Freetrailer och Synthetic MR.