Spotlight välkomnar Streamify

Idag är den första handelsdagen för Streamify som erbjuder en digital SaaS-plattform för både livestreaming och e-handel. Det är det första bolaget som noteras på Spotlight Stock Market i år.

Streamify är verksamma inom teknikbranschen och de erjbuder tjänster för livestreaming och e-handel genom en digital SaaS-plattform som de själva utvecklat. Bolagets tjänster används för att direktsända exempelvis konserter och större evenemang. Streamify har sitt huvudkontor i Östersund i Sverige.

Majoriteten av användarna är privata aktörer, men de har även större företag inom sport- och musikbranschen som använder deras tjänster.

Johan Klitkou, VD Streamify säger:

”Vi är mycket tacksamma över det stora intresset i Streamify och jag vill tacka alla som valt att investera i vårt bolag. Kapitaltillskottet möjliggör en spännande tillväxtresa framöver där vi satsar kraftigt på att snabbt ta marknadsandelar inom livestreaming samt expandera verksamheten.”

Erbjudandet tecknades till totalt cirka 75,9 miljoner SEK, vilket motsvarar en teckningsgrad på 539%.

”Vi är glada att presentera Streamify - det första men inte det sista bolaget att noteras på Spotlight 2021. Ett spännande företag på en växande marknad som erbjuder tjänster för livestreaming och e-handel. Det ska bli spännandet att följa deras tillväxtresa” säger Emelie Jarnesten, Head of Business Operations Spotlight.

Jenny Sondal, CMO Spotlight

+46 70 7749303, js@spotlightstockmarket.com

Spotlight är marknadsplatsen där investerare och tillväxtbolag möts. Hos oss är det enklare och tryggare för bolagen att vara noterade. Vi erbjuder en helhetslösning som ökar synligheten för våra bolag genom unika mediesamarbeten. Investerare får genom Spotlight möjlighet att bli delägare i cirka 170 tillväxtbolag i olika branscher från flera länder, däribland bolag som Bahnhof, Freetrailer och Synthetic MR.