Vi välkomnar Backaheden Fastighets AB

Idag är den första handelsdagen för Backaheden Fastighets AB som äger och förvaltar logistikfastigheten Hede 3:122 med Santa Maria som största hyresgäst. Det är det andra bolaget som noteras på Spotlight Stock Market i år.

Logistikfastigheten Hede 3:122 har totalt cirka 45 500 kvadratmeter uthyrningsbar area och är belägen i Kungsbacka utanför Göteborg. Den största hyresgästen är Santa Maria som är Norra Europas största smaksättningsföretag. Övriga hyresgäster är bland annat Region Halland och Erikshjälpen.

Bolaget förvärvade logistikfastigheten den 22 december 2020 och förvärvet delfinansierades genom en nyligen genomförd kapitalsiering om 321 MSEK.

Backaheden Fastighets AB förvaltas av Pareto Business Management AB.

Johan Åskogh, VD Backaheden Fastighets AB säger:
”I rådande marknadsläge är vi mycket nöjda med förvärvet av denna högkvalitativa logistikfastighet med en så stark ankarhyresgäst. Vi ser fram emot ett gott samarbete med Santa Maria och övriga hyresgäster samt skapa att ett långsiktigt värde för både hyresgäst och aktieägare”.

”Vi är glada att Backaheden Fastighets AB, förvaltat av Pareto Business Management, har valt att notera sig på Spotlight. Pareto känner till vår marknadsplats väl och det här är det åttonde företaget, förvaltat av dem, som vi har nöjet att välkomna till oss.” säger Emelie Jarnesten, Head of Business Operations Spotlight.

Jenny Sondal, CMO Spotlight
+46 70 7749303, js@spotlightstockmarket.com

Spotlight är marknadsplatsen där investerare och tillväxtbolag möts. Hos oss är det enklare och tryggare för bolagen att vara noterade. Vi erbjuder en helhetslösning som ökar synligheten för våra bolag genom unika mediesamarbeten. Investerare får genom Spotlight möjlighet att bli delägare i cirka 170 tillväxtbolag i olika branscher från flera länder, däribland bolag som Bahnhof, Freetrailer och Synthetic MR.