Zoomability Int AB (publ) godkänt för notering på Spotlight Stock Market

Zoomability Int AB (“ZOOM”) har utvecklat och säljer en eldriven terränggående fyrhjuling anpassad för personer med funktionsnedsättning och begränsad rörelseförmåga. Fyrhjulingen är en hybrid mellan traditionella eldrivna rullstolar (PWC) och fyrhjulingar (ATV) och är anpassad för att ta sig fram i tuff terräng och urbana miljöer.

Zoomability har utvecklat och säljer en eldriven terränggående fyrhjuling, Zoom Uphill, anpassad för personer med funktionsnedsättning i de nedre extremiteterna som har uppmärksammats främst i USA, men även i Sverige och övriga Europa. Det är en hybrid mellan traditionella eldrivna rullstolar (PWC) och fyrhjulingar (ATV). Zoomen har funktionaliteten och de ergonomiska kvalitéerna som en PWC och körkapacitet och stabiliteten som hos en ATV. Den är unik i sin design då den tack vare sin patenterade bottenplatta är både lätt och smidig såväl som stark och stabil, och lämpar sig därför både för tuff terräng och urbana miljöer.

“Det är mycket glädjande att Zoomability har erhållit godkännande för upptagande till handel av bolagets aktie på Spotlight Stock Market. Det gör att bolaget kommer in i en ny fas där vi utökar vår synlighet och kan accelerera utvecklingen. Emissionen kommer också att ge oss möjlighet att genomföra planerade projekt för ökad tillväxt och lönsamhet. Det kommer också indirekt att ge fler funktionshindrade en möjlighet att nå bortom asfalten till platser de annars aldrig når.”, säger Pehr-Johan Fager, VD, Zoomability Int AB.

Notering på Spotlight Stock Market

Zoomability Int AB har blivit godkända för notering på Spotlight Stock Market. Som förutsättning för notering och bindande villkor för emissionens genomförande ska minst 60 procent av emissionen tecknas. Ett spridningskrav om 300 aktieägare är också en förutsättning för notering.

Namn på finansiellt instrument: Zoomability

Kortnamn: ZOOM

ISIN: SE0009663354

Teckningsperiod: 24 juni till 8 juli 2019

Första dag för handel: 29 juli 2019

Teckningskurs: 10 SEK

Emmissionsvolym: Högst 800 000 aktier motsvarande 8 000 000 SEK

Värdering: Bolaget värderas till 12,8 MSEK före emissionen

Memorandumet kommer inom kort att finnas tillgängligt på www.spotlightstockmarket.com.

För mer information, vänligen kontakta:

Oskar Wollert

Head of Listing, Spotlight Stock Market