Ny VD utsedd i Euroben

Report this content

Ny VD utsedd i Euroben Kenth Eldebrink har utsetts till ny verkställande direktör i Euroben. Han tillträder tjänsten den 27 augusti förutsatt att de irländska myndigheter ger sitt generella godkännande. Kent Eldebrink har bred erfarenhet av tjänstepensionsfrågor och är för närvarande chef för marknads- och försäljningsorganisationen i SEB Trygg Liv. Han var tidigare marknadsdirektör i SPP Liv. Eldebrink efterträder Fröystein Johansen från Storebrand som varit verkställande direktör under bolagets etableringsskede. Euroben är ett av SPP och Storebrand gemensamägt bolag med säte i Dublin på Irland. Bolaget erbjuder samordnade företagsegna tjänstepensionslösningar för anställda i skandinaviska koncerner med verksamhet i flera länder. Bolaget har i dag filialer i Oslo och Stockholm och avser att starta ytterligare filialer i Danmark, Tyskland och Storbritannien. Under april gjorde Euroben sina första affärer i Sverige och Norge. Kontaktperson: Jan Ahlström 070/588 6426 SPP är Sveriges tredje största försäkringsbolag för liv- och pensionsförsäkringar. Vi verkar inom det konkurrensutsatta tjänstepensionsområdet där arbetsgivare och anställda fritt kan välja försäkringsgivare. Vi förvaltar cirka 90 miljarder för 18 000 företag och närmare 700 000 försäkrade. Gå in på www.spp.se. E-post: ulf.magnusson@spp.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/05/17/20010517BIT00530/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/05/17/20010517BIT00530/bit0001.pdf