SPP övertar SPV:s kommunverksamhet

Report this content

SPP övertar SPV:s kommunverksamhet - en bra lösning för medarbetare och kunder SPP tar över administrationen för den kommunala verksamheten från SPV. Det är innebörden av den avsiktsförklaring som parterna skrev under i veckan. Fördjupade diskussioner pågår och förhandlingar med de fackliga representanterna ska inledas inom kort. - Vi har hela tiden haft medarbetarnas och kundernas bästa för ögonen. Detta är en bra lösning. Med SPP som övertar administration och system kan vi också garantera att förändringen för kunderna blir knappt märkbar. Dessutom får vi genom SPP en administratör som avser att satsa och expandera, menar Roine Amonsson, pensionschef för enheten Försäkring vid SPV. - Det här är en riktigt bra lösning. Nu kan vi utöka vår satsning på kommunområdet, säger Stellan Kolbäck, resultatområdeschef för Kommun & Stat vid SPP. Övertagandet av kommunverksamheten, som berör ett 20-tal medarbetare, beräknas kunna ske kring årsskiftet. För ytterligare information, kontakta: Stellan Kolbäck, resultatområdeschef vid SPP tfn 060/14 90 09 alt 070-680 50 44. Roine Amonsson, pensionschef vid SPV tfn 060/18 75 70 alt 070 -575 33 26. Johan Lagerström, informationschef vid SPP, tfn 08-613 22 42 alt 070-265 80 14. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/15/20021015BIT00380/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/15/20021015BIT00380/wkr0002.pdf