Delårsrapport 1 januari - 31 augusti 2000

Report this content

Delårsrapport 1 januari - 31 augusti 2000 * Substansvärde proforma (efter avyttringen av Spray Network) uppgick till 10 626 kr per aktie (1999-12-31: 7 954 kr per aktie) * Resultat efter skatt proforma1 uppgick till 3 933 MSEK, motsvarande 8 517 kr per aktie * Resultat efter skatt uppgick till 141 MSEK (helåret 1999: 56 MSEK), motsvarande 306 kr per aktie * Daniel Sachs tillträde som verkställande direktör den 1 juli 2000. * Tidigare verkställande direktören Per Bystedt utsågs samtidigt till ny styrelseordförande. Casten Almqvist och Fabian Månsson har utsetts till vice verkställande direktörer Cirka 6 miljoner aktier i Razorfish avyttrades, varefter Spray Ventures innehar cirka 5,8 miljoner aktier2, motsvarande cirka 6 procent av bolaget Händelser efter rapportperiodens utgång * Spray Ventures dotterbolag Spray Network går samman med Lycos Europe: den 21 september 2000 träffades avtal varigenom Lycos Europe förvärvade Spray Network för en total köpeskilling uppgående till 84,3 miljoner Lycos Europe B-aktier, värderade till 674 MEUR. Värdet av Spray Ventures andel av köpeskillingen uppgick den 21 september 2000 till 3 563 MSEK och den 20 oktober, då affären avslutades, till cirka 4 671 MSEK. Spray Ventures blir näst största enskilda ägare i Lycos Europe efter samgåendet och framtida avtalade nyemissioner med 18,3 procent av aktiekapitalet * Nyemission i Domain Network: Omnicom investerar upp till 65 MSEK ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/02/20001102BIT00600/bit0001.doc Hela rapporten http://www.bit.se/bitonline/2000/11/02/20001102BIT00600/bit0002.pdf Hela rapporten