Daniel Sachs slutar som VD

Report this content

Daniel Sachs slutar som VD Spray har under det senaste året genomgått stora förändringar under Daniel Sachs VD-skap. Idag innehåller Spray dels en operativ kärnverksamhet med mediainriktning, dels ett 10-tal minoritetsinnehav som exempelvis Lycos Europe, ebookers och Active ISP. Daniel Sachs har nu beslutat sig för att lämna rollen som verkställande direktör, vilket kommer att ske den 1 september 2001. Arbetet med att utse en ny verkställande direktör har inletts. Daniel kommer att kvarstå som styrelseledamot i Spray AB och rådgivare till Spraygruppen. Per Bystedt, arbetande styrelseordförande: Daniel har gjort ett fantastiskt jobb för Spray under det senaste året. Som alla vet har det inte varit ett lätt år, men Daniel har på ett föredömligt sätt lett vårt företag. Jag ser fram emot att fortsätta arbeta tillsammans med Daniel i styrelsen för Spray. Daniel Sachs: Arbetet med att omstrukturera Spray och skapa fast mark under fötterna och en plattform för framtida utveckling är nu slutfört. När företaget går in i en ny fas känns det naturligt för mig att lämna min operativa roll. Jag har varit engagerad i Spray sedan jag valdes in i styrelsen 1995 och kommer att fortsätta att arbeta för företaget bl a i min nygamla roll som styrelseledamot. Stockholm den 2 juli 2001 KONTAKTPERSONER Daniel Sachs, telefon: 08-527 90 946 Per Bystedt, telefon: 08-527 90 682 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/07/02/20010702BIT00450/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/07/02/20010702BIT00450/bit0001.pdf