Jill Johnson lanserar bubblig uppföljare till Nashville Stories

Report this content

I våras gjorde countryartisten Jill Johnson entré på en helt ny scen när hon släppte nya rödvinet Nashville Stories. Efter debuten kommer nu den ekologiska uppföljaren Nashville Stories Prosecco Brut. Bubblet passar extra bra som aperitif tillsammans med småplock till sensommarens festliga tillfällen. Idén till vinerna uppkom i USA under en av Jills många resor till musikstaden Nashville.

Jag älskar att bjuda mina nära och kära på god mat och dryck och speciellt när jag kommer hem mellan mina åtaganden. Det är ett sätt att landa och att fira att vi ses! I år har jag levt ut flera drömmar bredvid musiken och det här mousserande vinet är en av dem, säger Jill Johnson.

Nashville Stories Prosecco Brut är ett ekologiskt vin som passar perfekt som aperitif men även till lättare medelhavsmat och smårätter. Proseccons ursprungsland är Italien, men vinstilen har blivit så populär att den idag exporteras till stora delar av världen, inte minst till USA – ett land som ligger Jill Johnson varmt om hjärtat efter hennes många besök till countrystaden Nashville.

Det första vinet som släpptes från Nashville Stories i våras, var ett rödvin som gör sig perfekt till höstens mustiga grytor. Vinet är ett utmärkt komplement till amerikansk matkultur från södern men tål även att drickas på terrassen i goda vänners lag.

Nashville Stories röda vin fick ett mycket fint mottagande. Vi är glada över att nu kunna presentera den här torra, fräscha proseccon med balanserad smak av äpplen, päron, grapefrukt och citrus, säger Carin Tidén, Innovationschef Vin på Spring Wine & Spirits.

Nashville Stories Prosecco Brut finns att köpa på Systembolaget från och med den 19 augusti. Nashville Stories rödvin finns i Systembolagets beställningssortiment.

Fakta: Nashville Stories Prosecco Brut
Ursprung: Italien Prosecco D.O.C. | Producent: Spring Wine & Spirits AB| Druvor: Glera 100% | Alkoholhalt: 11% vol | Märkning: ekologisk |
Art.nr: 75708-01 | Pris: 115 kr, flaska 75 cl | Distribution: Systembolagets beställningssortiment from 19 augusti

Carin Tidén, Innovationschef Vin, Spring Wine & Spirits, tel +46 (0) 70 799 32 31