Rosépremiär - fira med burkvin från Dark Horse

Report this content

Rosépremiären är här! Nu börjar en säsong fylld med härliga utestunder och aktiviteter. Vinproducenten Dark Horse rosévin på burk passar utmärkt för alla dessa stunder och smakar lika bra på picknick i parken som på hike.

Ett säkert vår- och sommartecken är rosésäsongen. Den symboliserar starten på en säsong fylld med härliga stunder utomhus och aktiviteter där vi kan umgås och njuta av det nya utelivet. Här ryms allt från picknick och middagar på en filt till hike och cykelsemester. Ett aktivt uteliv kräver också sin dryck.- Dark Horse rosévin på burk är ett kvalitetsrosé som är lätt att ta med sig, enkel att öppna och kan väldigt snabbt kylas ner och passar därför utmärkt i både ryggsäcken på hiken som till middagen i parken. Den friska aromen gör att vinet passar fint att servera under sommarens alla utestunder, säger Michael Mobach, produktchef på Spring Wine and Spirits.

Bakom varumärket står vinmakaren Beth Liston som gjorde entré i vinbranschen redan som 21-åring. Hennes vision för varumärket är att leverera viner som överträffar förväntningar kring kvalitet, design och pris. För att lyckas med detta blandar Dark Horse vinmakare både traditionella och nya metoder, vilket vanligtvis är förknippat med framställningen av premiumviner.

Dark Horse Rosé finns på Systembolaget i 318 butiker. Priset ligger på 59 kronor exklusive pant (1 kr), för 375 ml burk.

Produktinformation Dark Horse Rosé (burk)

Ursprung: USA (Kalifornien)

Producent: Dark Horse

Druvor: Grenache, Barbera, Pinot Grigio, Tempranillo, Zinfandel

Alkoholhalt: 12,5%

Sockerhalt: 1 (gr/l)

Artikelnummer: 243615

Pris: 59 kr (tillkommer pant 1 kr), 375 ml burk

Distribution: Systembolaget

För mer information, kontakta: Elin Sirén, presskontakt Spring Wine and Spirits, tel 076-022 32 08, elin.siren@aderstennorlin.com

Om Spring Wine and Spirits AB

Spring Wine and Spirits AB importerar, säljer och marknadsför vin och sprit. Spring Wine and Spirits har 30 medarbetare, är ett helägt dotterbolag till Spendrups Bryggeri AB och arbetar tillsammans med dem vad gäller försäljning och distribution. Sedan starten 1995 har Spring Wine and Spirits vuxit till att bli en ledande distributör av vin till Sveriges restaurang-marknad och är leverantör av ett brett sortiment till Systembolaget. Spring Wine and Spirits representerar ett 80-tal vin- och spritproducenter på den svenska marknaden. www.springwine.se

Taggar:

Snabbfakta

Citat

Michael Mobach, produktchef på Spring Wine and Spirits.