Rosévin på burk - nu lanseras det i Sverige

Nu lanserar amerikanska vinproducenten Barefoot rosévin på burk i Sverige. Enkelt att ta med sig och perfekt till sommarens picknick, festivaler, utflykter och äventyr.

I juli lanserar Barefoot sitt populära rosévin White Zinfandel i ett nytt burk-format i Sverige. Formatet ger möjlighet att avnjuta ett glas rosévin på till exempel picknicken, stranden eller utflykten. Barefoot White Zinfandel Burk är beställningsbar på Systembolagets webbsida från och med vecka 19, och på utvalda Systembolag från och med vecka 27.

- Barefoot vill alltid erbjuda produkter som för människor samman och skapar nya tillfällen att umgås. Vin som dryck har genomgått en spännande utveckling och har blivit allt vanligare att avnjuta i enklare sammanhang som på en picknick eller under en utflykt. Vi är glada över möjligheten att lansera rosévin i burkformat i Sverige, känns som en självklarhet till sommaren, säger Michael Mobach, Brand Manager på Spring Wine and Spirits.

Rosévinet har en frisk och somrig smak av jordgubbar, hallon, solmogna päron och saftig ananas. Det passar utmärkt som aperitif - gärna väl kylt med en fryst jordgubbe i glaset. Fungerar också bra till sommarens lätta sallader, gärna med en krämig och kryddstark dressing, eller till kyckling eller skaldjur med thaiinspiration.

Fakta om Barefoot White Zinfandel Burk
| Producent: Barefoot Winery | Druva: Zinfandel | Vol: 250 ml | Ursprung: USA | Region: Kalifornien | Förpackningtyp: Burk | Artikelnummer: 82412 | Pris: 35 kr inklusive pant | Alkoholhalt: 8,5 % |

Michael Mobach, Brand Manager på Spring Wine & Spirits AB på mail: michael.mobach@springwine.se eller telefon: +46 (0)70 434 29 94

Om Barefoot Winery
Barefoot Winery startades 1965 i Kalifornien med filosofin att göra gott och drickvänligt vin för vanligt folk. Det synsättet lever kvar i företaget och idag finns en hel serie Barefoot-viner, framtagna av den unga och framgångsrika chefsvinmakaren Jennifer Wall. Barefoot är ett av numera världens bäst säljande vinmärke och har tagit emot en rad internationella priser och utmärkelser.

Om Springwine and Spirits AB
Spring Wine & Spirits AB importerar, säljer och marknadsför vin och sprit. Företaget blev utnämnt till Årets Importör 2014 av tidningen Allt om Vin. Spring Wine & Spirits har 32 medarbetare och är ett helägt dotterbolag till Spendrups Bryggeri AB. Vi arbetar nära med Spendrups Bryggeri, framförallt avseende försäljning och distribution. Sedan starten 1995 har Spring Wine & Spirits vuxit till att bli en ledande distributör av vin till Sveriges restaurangmarknad och är leverantör av ett brett sortiment till Systembolaget.

Spring Wine & Spirits representerar ett 80-tal vin- och spritproducenter på den svenska marknaden. De största varumärkena i portföljen är bland annat Cantina Zaccagnini, E & J Gallo Winery, Codorníu, Barefoot Wines, Trapiche, Ogier, Laroche, Boschendal, El Coto, Cono Sur, Frescobaldi och Plantation Rum.

Michael Mobach, Brand Manager på Spring Wine and Spirits