Björn Hedensjö ny strateg på Intellecta Corporate

Intellecta Corporate har rekryterat Björn Hedensjö som strateg och seniorrådgivare. Björn har omfattande erfarenhet av digital kommunikation  senast från sin tjänst som chef för dn.se. På Intellecta Corporate kommer han att komplettera det strategiska erbjudandet inom samtliga verksamhetsområden.

Björn Hedensjö har bred erfarenhet av arbetet med digitala satsningar i redaktionella miljöer. På Dagens Nyheter var Björn ansvarig för alla digitala produkter, och var drivande i det strategiska, redaktionella och affärsmässiga arbetet med utveckling av webbplatser, mobila lösningar och appar. Tidigare har Björn även varit chef för Dagens Industris nyhetswebbplats di.se.

– Björn står för  en unik kompetens när det gäller utveckling av digital kommunikation och är en av de få som på djupet förstår de omvälvande skiften som samhället genomgår just nu. Hans långa erfarenhet och kunskap kring utvecklingen av en av Sveriges största nyhetswebbplatser är ovärderlig, säger Anders Borg, vd för Intellecta Corporate.

Björn Hedensjö börjar på Intellecta Corporate i oktober 2012.

– Jag ser fram emot att börja på Intellecta Corporate. Det är ett kommunikationsföretag med stor bredd, gedigen digital kompetens och spännande kunduppdrag, säger Björn Hedensjö.

Anders Borg, vd Intellecta Corporate
070-547 31 34, anders.borg@intellecta.se

Petra Brännmark, chef Digital kommunikaiton, Intellecta Corporate. 0768-94 43 23

Hampus Brynolf, strategisk chef Digital kommunikation, Intellecta Corporate. 0708-73 33 34