Intellecta Corporate värvar ytterligare en strateg

Cecilia Wirseen har i dagarna börjat på Intellecta Corporate som senior digital strateg.

– Det ska bli superkul att börja på Intellecta! Och särskilt spännande att få kombinera min kompetens inom sociala medier med webbstrategi. Jag ser också fram emot att jobba med samhällsrelevant innehåll, så kunder som Regeringskansliet, Barncancerfonden och Statens medieråd passar mig perfekt, säger Cecilia Wirseen.

Senast kommer Cecilia Wirseen från Futurniture där hon arbetade som strateg och bland annat etablerade IKEA Sveriges Instagram-närvaro och även arbetade med kunder som AP7, Batteriåtervinningen, CAN och White. Innan dess ansvarade hon i sex år för H&Ms internationella video PR som konsult på Barracuda Film & TV. Hon har även ett par års miljöforskning och en fil.lic. i Naturresurshushållning i bagaget.

– Vi är övertygade om att Cecilia med sin digitala PR-spets, verksamhetsförståelse och framåtanda både kommer att förstärka och bredda vårt digitala erbjudande ytterligare, säger Hampus Brynolf, vice VD på Intellecta Corporate.

Intellecta Corporate arbetar med komplexa organisationer och svåra kommunikationsutmaningar, gärna för samhällsnära aktörer. Vi har ett brett strategiskt erbjudande kombinerat med spets inom digital, redaktionellt och finansiell kommunikation.

Frågor besvaras av Hampus Brynolf, vice VD, Intellecta Corporate. 0708-73 33 34

Om Intellecta
Intellecta-koncernen omfattar de ledande konsultbolagen, Bysted AB, FFW Group, Hilanders Advertising AB, Intellecta Corporate AB, ISBIT GAMES AB, Rewir AB, River Cresco AB, Tomorrow Ltd, Unreel AB och Wow Events AB. Koncernen har ca 580 medarbetare och bedriver verksamhet i Sverige, Danmark, Nederländerna, Storbritannien, Tyskland, Österrike, Bulgarien, Moldavien, Ukraina, USA, Brasilien, Vietnam och Kina. Intellecta är noterat på NASDAQ OMX Stockholm.

Taggar: