Priset för Årets digitala kommunikatör till civilsamhället

Report this content

Tillsammans med Notified delar Springtime-Intellecta ut priset för Årets digitala kommunikatör. I år går priset till det samlade civilsamhället som stått upp för det öppna samtalet i Almedalen.

Frn vnster Andreas Ekstrm Alexandra Bengtsson Hampus Brynolf Ida stensson Lydia Wlsten
Andreas Ekström, Alexandra Bengtsson, Hampus Brynolf, Ida Östensson, Lydia Wålsten. Foto: Erik Cronberg.

Hållbarhet och klimat har haft en stor och central position i diskussionen i Almedalen – både på plats och på nätet. Men ämnet är brett och det finns inte någon tydlig avsändare i Almedalen. Inga särskilda digitala kampanjer eller opinionsbildare har fångat juryns intresse inom området.

Juryns motivering lyder: De senaste åren har lärt oss att vi inte kan ta demokratin för given. Almedalen 2019 har visat en helt ny nivå av framgångsrikt försvar för demokratin. Därför går priset till det samlade civilsamhället som stått upp för det öppna samtalet i Almedalen.

I år har juryn sett ett enormt ideellt engagemang – i digitala och fysiska rum – från organisationer och initiativ som #enstolförrfsl, #paxarplats, den organiserade digitala trygghetsgruppen, Mångfaldsparaden, #tillsallalyssnar, Raoul Wallenberg Academy, #Allierad och alla andra som vågar stå upp för det demokratiska samhället och det öppna samtalet.

– Framgångsrika digitala kampanjer och initiativ har lyst med sin frånvaro i år och vi hoppas att nästa år innehåller fler spännande digitala satsningar. Med det sagt är vi enormt glada att se det stora och djupa engagemanget i försvaret av det demokratiska samtalet, säger Hampus Brynolf, vice vd för Springtime-Intellecta och jurymedlem.

Årets jury har bestått av:

Hampus Brynolf, vice vd, Springtime-Intellecta

Alexandra Bengtsson, Customer Success Manager, Notified

Andreas Ekström, journalist på Sydsvenskan, föreläsare och författare

Ida Östensson, grundare av Make Equal och FATTA!

Jessica Schedvin, chefredaktör för Makthavare

Lydia Wålsten, ledarskribent på Svenska Dagbladet

Bland tidigare vinnare av årets digitala kommunikatör finns Günter Mårder, Annie Lööf, Petter Stordalen och RFSL.

Årets digitala kommunikatör är ett pris som delas ut av Springtime-Intellecta och Notified till den person, organisation eller företeelse som med hjälp av digitala kanaler får ett brett genomslag i Almedalen och utanför, i Almedalens anda och med ett tydligt och angeläget budskap.

Alexandra Bengtsson, Customer Success Manager, Notified
Alexandra.bengtsson@notified.com
+46 76-318 50 05

Hampus Brynolf, vice vd, Springtime-Intellecta
Hampus.brynolf@intellecta.se
+46 70-873 33 34

Om Springtime-Intellecta

Springtime-Intellecta är en ledande strategisk kommunikationsbyrå med nytänkande rådgivning, visionära lösningar och kraft att genomföra. Vi har strategisk kompetens, kreativ höjd och kraft att genomföra våra idéer – vi gör skillnad på riktigt för vi förstår helhet. Vi tror att med den kraften kommer ansvar, för oss och för våra kunder, med ett ansvar att agera öppet, ärligt och för det goda samtalet. På så sätt är vi med och påverkar vår samtid till det bättre – varje dag. Byrån leds av Alexandra Kindbom och har 75 anställda. Springtime-Intellecta är en del av H&H Group, Sveriges största kommunikationsgrupp. Läs mer om byrån på www.springtimeintellecta.se.

Om Notified

Notified är en av marknadens mest uppskattade digitala plattformar för att lyssna, mäta och analysera allt om dig, ditt varumärke och din marknad i media så att du kan publicera och distribuera rätt budskap till de som är mest relevanta för dig. Som en del av West Corporation erbjuder Notified en heltäckande och diversifierade tjänst av högsta kvalitet – globalt. För ytterligare information besök www.notified.se.

Taggar: