Springtime–Intellecta rekryterar jämlikhetskonsult

Report this content

Springtime–Intellecta rekryterar Malin Averstad Ryd, senast jämlikhetskonsult och uppdragssamordnare på stiftelsen Make Equal.

Med rekryteringen av Malin Averstad Ryd stärks Springtime–Intellectas kompetens kring inkludering, jämlikhet och jämställdhet – frågor som står högt upp på dagordningen för byråns kunder. Det är inte bara rättighetsfrågor utan också strategiska kvalitetsfrågor. Inkluderande arbetsplatser med bred mångfald är effektivare och framgångsrikare. De som lyckas rekrytera och utvecklas jämlikt och inkluderande har helt enkelt en fördel gentemot de som inte gör det.

Vi är en samhällsbyrå, vilket innebär att vi hjälper våra kunder att möta utmaningarna som finns i deras omvärld. Inkludering är en sådan fråga och med Malin blir vi ännu bättre rustade att kunna hjälpa dem, säger Hampus Brynolf, vice vd på Springtime–Intellecta.

Dessutom måste vi själva bli bättre, kommunikationsbranschen är ju tyvärr väldigt homogen och jag hoppas att Malin kan hjälpa oss att få upp ögonen för våra egna brister.

På Springtime–Intellecta får jag arbeta med många spännande och utvecklande kunder och uppdrag. Jag älskar att jag här får jobba i team där vi kompletterar varandra, och där jag vet att jag får vara med och skapa positiv förändring, säger Malin Averstad Ryd.

Hampus Brynolf
Vice VD
hampus.brynolf@springtimeintellecta.se

Springtime–Intellecta är en strategisk kommunikationsbyrå med digital spets. Vi har strategisk kompetens, kreativ höjd och kraft att genomföra. Vår djupa kunskap om samhället gör att vi har en särskild förmåga att navigera i en komplex samtid. Och peka ut riktningen för framtiden.

Citat

Vi är en samhällsbyrå, vilket innebär att vi hjälper våra kunder att möta utmaningarna som finns i deras omvärld. Inkludering är en sådan fråga och med Malin blir vi ännu bättre rustade att kunna hjälpa dem.
Hampus Brynolf, vice vd på Springtime–Intellecta
Hampus Brynolf, vice vd på Springtime–Intellecta