ÅSA RAGNAR-SVEDBERG GÅR TILL SPRINGTIME

Report this content

Hill & Knowltons tidigare vd Åsa Ragnar-Svedberg blir seniorkonsult på Springtime.

I juli slutade Åsa Ragnar-Svedberg på Hill & Knowltons Sverigekontor efter nära fyra år som vd och tio år i företaget. Nu börjar hon som seniorkonsult på Springtime.

- Springtime kändes kul eftersom de sticker ut bland övriga pr-byråer. De har ett erbjudande som bevisligen attraherar stora kunder och komplexa uppdrag. Springtime har också flera spännande satsningar såsom Kina och personlig påverkan. Och så gillar jag människorna, säger Åsa Ragnar-Svedberg.

Åsa Ragnar-Svedberg har arbetat på Hill & Knowlton sedan starten i Sverige 1996 och har varit med och byggt upp företagets verksamhet i Sverige. Hon har drivit flertalet internationella projekt inom strategisk kommunikation för några av Sveriges största företag samt flera internationella koncerner. Under sin långa yrkesverksamma bana har hon bland annat jobbat med finansiell kommunikation, varumärkesprofilering, kriskommunikation, corporate pr och marknads-pr. Hon har gedigen erfarenhet av att arbeta som strategisk rådgivare på ledningsnivå. Åsa Ragnar-Svedberg har även en bakgrund inom reklamvärlden som copywriter och projektledare och är civilekonom från Handelshögskolan i Stockholm.

- Jag är väldigt glad över att Åsa valt att komma till oss, säger Maria Arnholm, vd på Springtime. Hon har en stor erfarenhet av allt från corporate-pr och kriskommunikation till varumärkesbyggande och marknads-pr. Dessutom har hon bred erfarenhet av internationellt kommunikationsarbete – något som är mycket viktigt för Springtime och våra kunder.

På Springtime blir Åsa Ragnar-Svedberg chef för en mindre grupp konsulter och kommer främst att jobba som seniorkonsult inom extern kommunikation. Hon börjar på Springtime vid årsskiftet.

För mer information kontakta gärna:
Maria Arnholm, vd Springtime

Åsa Ragnar-Svedberg