Framtidens boende och arbetsplats projekteras nu i Norberg

Report this content

Norberg har en gedigen historia med ursprung i det gamla gruvsamhället, genuina kulturmiljöer och idrottsprestationer. Eclipse assets väljer nu att satsa på att skapa framtidens boende och arbetsplats i samhället.

Norberg  en prla i Bergslagen

Norberg är en pärla i Bergslagen. En av våra äldsta gruvorter med närhet till städerna Avesta och Fagersta.

Bolaget har förvärvat en hyresfastighet på Täppvägen och ger i uppdrag till bostadsutvecklaren Systemhus att skapa framtidens boende och arbetsplats. Detta samtidigt som allmänheten erbjuds att via investeringsplattformen Raise Reach vara med på utvecklingsresan.

Fastigheten på Täppvägen består idag av fyra hyreslägenheter vilka kommer att renoveras samt kompletteras med en kommersiell kontorslokal i form av en attraktiv vindsvåning. I tillägg planeras två stycken populära och väldesignade s k Attefallsbyggnader med generös vidbyggd altan i nära anslutning på fastigheten. Bolaget har med anledningen av att befintliga lägenheter är fullt uthyrda samt det ökade intresset upprättat en kölista. Eclipse assets ambition är förutom att skapa nya investeringar att vidareutveckla befintligt fastighetsbestånd runt om i landet, vilket Täppvägen i Norberg är ett exempel på.

Hr skall det bli fyra lgenheter kontor samt tv attefallare

- Eclipse assets AB fokus ligger på högkvalitativa start-up bolag. Vi har ett långsiktigt investeringsperspektiv och stödjer våra bolag i deras arbete med att skapa uthålliga värden. Genom styrelserepresentation, industriell kunskap, vårt nätverk och finansiella styrka, strävar vi efter att våra bolag ska uppnå och bibehålla positionen best-in-class och detta vill vi även åstadkomma lokalt ute i landet. Vi ser nu framemot att vara med att utveckla framtidens Norberg, inledningsvis på Täppvägen, säger Peter Wittsten, styrelseordförande i eclipse assets AB.

Ta del av investeringserbjudandet och Aktiebladet genom att bli medlem i Raise Reach.

eclipse assets AB

BOX 5109
Stockholms län

www.eclipseassets.com

Vi bygger morgondagens bolagsstjärnor!Våra investeringar sker oftast i startups inom fin-tech, appar och fastigheter. På så sätt så har vi bra avkastning och säkra investeringar. Bolaget förvärvar och förvaltar även egna fastighetsprojekt. För att veta mer gå gärna in på https://eclipseassets.com/

Taggar:

Citat

Genom styrelserepresentation, industriell kunskap, vårt nätverk och finansiella styrka, strävar vi efter att våra bolag ska uppnå och bibehålla positionen best-in-class och detta vill vi även åstadkomma lokalt ute i landet. Vi ser nu framemot att vara med att utveckla framtidens Norberg, inledningsvis på Täppvägen.
Peter Wittsten, styrelseordförande i eclipse assets AB