SprinkleBit inleder AI-samarbete med Bixby – nya röststyrda appen tillgänglig för Samsunganvändare

Report this content

Inom kort finns SprinkleBits app för finansiell information tillgänglig för alla Samsung-användare. Sprinklebit, som grundats av svensken Alexander Wallin, har inlett ett samarbete med Bixby som innebär att alla användare av Samsungtelefoner, via SprinkleBits röststyrda app, får information om exempelvis aktiemarknaden, kursutveckling och den egna aktieportföljen direkt i telefonen.

– Det är förstås mycket positivt att vi inlett detta samarbete med Bixby, som innebär att våra tjänster och information blir tillgänglig för alla Samsung-användare, säger CEO Alexander Wallin, som själv var på plats igår vid på Samsung Developer Conference (SDC) i USA och presenterade det nya samarbetet och den kommande tjänsten för Samsungs telefoner.

Sprinklebit har under en tid planerat att ta fram en röststyrd app. Samarbetet med Bixby, och möjligheten att lansera den direkt på Samsungs plattform, kom perfekt och nu planerar man att appen ska vara tillgänglig för alla Samsunganvändare i USA inom någon månad.
– Här når vi en gigantisk marknad samtidigt som Samsunganvändare får en utmärkt tjänst och ett mervärde. I förlängningen kommer också appen att lanseras på andra språk än engelska, säger Alexander Wallin.

Vid SDC fick inbjudna gäster chansen att prova en tidig version av appen för första gången. Vill du veta hur din SprinkleBit-portfölj utvecklas, hur det går för Volvoaktien, eller få de senaste nyheterna från Wall Street eller Stockholmsbörsen? Enkelt, säg bara "Hej Bixby, hur går det med min portfölj?" Och Bixby hjälper dig.
– Genom att öppna Bixbys utvecklingsplattform för externa utvecklare och partners som SprinkleBit kan vi verkligen ge Samsunganvändarna en unik användarupplevelse, säger  David Gene Oh, Senior Director Samsung Electronics America.

SprinkleBits syfte är att på ett enkelt sätt göra finansmarknaden lättillgänglig och skapa möjligheter för enskilda investerare att agera i nätverk och via en Facebook-lik teknisk plattform skapa möjligheter för utbildning, kunskapsutbyte och aktiehandel. Man kan redan idag ladda ner SprinkleBit-appen kostnadsfritt från App Store eller Google Play och direkt använda SprinkleBits tjänster och information.

För ytterligare information och bilder för fri publicering kontakta:
Alexander Wallin, CEO Sprinkle Group, tfn +1 858 227 9278, aw@sprinklebit.com
Lars Sjögrell, Head of Public Relations, tfn +46 707 69 53 000, lars.sjogrell@perspective.se

sprinklebit.com
Samsung.com/Bixby

SprinkleBit är ett ledande socialt nätverk för investeringar med syftet att göra investeringar både enklare och mer socialt. Vi tror att alla kan göra bra investeringar givet att man får tillgång till rätt verktyg och information. SprinkleBit låter användaren öva på att investera, helt risk-fritt, i en simulator som speglar verkligheten. Samtidigt kan användaren följa sina vänner och andra duktiga investerare för att se vad de köper, läsa om hur allt fungerar i Aktieskolan, ta del av crowdsourcad analys och mycket mer. SprinkleBit är en del av Sprinkle Group, ett globalt fintech-bolag som arbetar mot att skapa en gränslös investeringsupplevelse.

Taggar:

Citat

– Det är förstås mycket positivt att vi inlett detta samarbete med Bixby, som innebär att våra tjänster och information blir tillgänglig för alla Samsung-användare.
Alexander Wallin, CEO SprinkleBit