SprinkleBit lanseras i Kina och blir Sikebit – har egna servrar i Kina inom några veckor

Report this content

Sociala finansnätverket SprinkleBit, som grundades av svensken Alexander Wallin, kommer inom kort att lanseras i Kina. Kinesiska myndigheter gav nyligen sitt ICP-godkännande (Internet Content Provider) och inom kort kommer SprinkleBit att ha egna servrar i Kina och få tillgång till den gigantiska kinesiska marknaden. I Kina kommer SprinkleBit att heta SikeBit, som betyder ”Att tänka tillsammans”.

– Det förstås ett viktigt genombrott för oss. I och med ICP-licensen får vi tillgång till en gigantisk marknad. Under tiden som de kinesiska myndigheterna utrett så har vi anpassat SprinkleBit-appen och hemsidan efter kinesiska spelregler och kinesisk kultur. Vi är klara att lansera inom kort, säger Alexander Wallin, CEO på SprinkleBit.

Nu är alla förberedelser klara och i Kina kommer SprinkleBit att heta SikeBit.
– Vi har även fått anpassa de västerländska traditionella färgkoderna. Grönt, som vi förknippar med uppgång, innebär nedgång i Kina och rött förknippas med uppgång. Därmed har vi också ändrat färgen på vår logotyp från grön till röd, säger Alexander Wallin.

Ambitionerna med den kommande lanseringen i Kina är stora. Alexander Wallin hänvisar till de fåtal utländska aktörer som fått sin ICP-licens och som snabbt haft stora framgångar i Kina.
– Vår ambition är förstås att bli en väsentlig aktör på finansmarknaden och som ett socialt nätverk för finansintresserade. Vår bedömning är att vi även i Kina har en stor målgrupp och att tajmingen för lanseringen av SikeBit är perfekt, säger Alexander Wallin.

Förutom lanseringen i Kina händer det mycket kring SprinkleBit/SikeBit just nu. I slutet av förra året blev det klart att SprinkleBits app kommer att ligga tillgänglig i alla Samsungstelefoner i USA. Enligt planen kommer SprinkleBits röststyrda app med information om exempelvis aktiemarknaden, kursutveckling och den egna aktieportföljen att finnas som förval i alla Samsungtelefoner i USA senare i år.
– Sammantaget händer det väldigt mycket bra saker kring oss just nu. Vår produkt och våra tjänster är starka plus att vi knutit strategiska samarbeten med starka partners, säger Alexander Wallin.

SprinkleBits syfte är att på ett enkelt sätt göra finansmarknaden lättillgänglig och skapa möjligheter för enskilda investerare att agera i nätverk och via en Facebook-lik teknisk plattform skapa möjligheter för utbildning, kunskapsutbyte, aktiehandel och andra finansiella tjänster.

För ytterligare information kontakta:
Alexander Wallin, CEO SprinkleBit,  alex@sprinklebit.com
Lars Sjögrell, Head of Public Relations, tfn +46 (0)702 69 53 00, lars.sjogrell@perspective.se

sprinklebit.com

Taggar:

Citat

– Vår ambition är förstås att bli en väsentlig aktör på finansmarknaden och som ett socialt nätverk för finansintresserade. Vår bedömning är att vi även i Kina har en stor målgrupp och att tajmingen för lanseringen av SikeBit är perfekt.
Alexander Wallin, CEO SprinkleBit