• Sproud International AB/

Sproud rekryterar branschikonen Jennie Östholm som Group Marketing Manager för att ytterligare lyfta varumärket på Sprouds fortsatta tillväxtresa.

Report this content

MALMÖ, SVERIGE - (2024.02.28): Sproud (www.besproud.com), det växtbaserade mejeriföretaget med produkter baserade på ärtprotein, tillkännager idag att Jennie Östholm blir ny Group Marketing Manager från den 1 Mars 2024.

Med en lång bakgrund inom den växtbaserade kategorin, tar Jennie med sig värdefulla insikter från sin tidigare roll på Oatly som Creative Project Manager där hon projektlett den kreativa avdelningen och i stor utsträckning bidragit till varumärkesresan och globala expansionen. Jennie kommer därför att ha en avgörande roll i att driva Sprouds globala marknadsföringsinsatser till en ny nivå.

Sara Berger, Global CEO, kommenterar den strategiska rekryteringen av Jennie Östholm”Vi är otroligt stolta över att välkomna Jennie till teamet. Hon har stor erfarenhet från den växtbaserade kategorin och bidrar med kreativ kompetens för varumärkestillväxt. Jag ser fram emot att se Sprouds nya varumärkesuttryck rullas ut som en del av vår fortsatta tillväxtresa.”

Jennie kommer senast från reklam- och varumärkesbyrån The Bacon Hospital där hon arbetat som Head of Client, med varumärkesstrategi och marknadsföring. I sin nya roll på Sproud kommer hon att leda marknadsföringsteamet för att stärka varumärket globalt och säkra en större marknadsandel.

”Sproud har produkten för att revolutionera marknaden, säger Jennie. Mitt jobb blir att bygga ett varumärke som gör rättvisa åt produkten. Med Oatlys varumärkesresa i ryggraden kommer jag såklart att inspireras av best practice, men skapa Sprouds varumärkesuttryck på alternativa sätt.”

Sara Berger
press@sproud.se

Om Sproud

Sproud är ett innovativt tillväxtföretag inom växtbaserat mejeri, grundat i Sverige med huvudkontor i Malmö och ytterligare ett kontor i London. Sprouds produkter finns på en internationell marknad tillgängliga i 30 länder globalt. Företagets investerare inkluderar VGC Partners (en tillväxtkapitalinvesterare baserad i London), Findeln Holding (ett familjeägt investeringsbolag i Malmö där Sprouds medgrundare Nicklas Jungberg är huvudägare) och den svenska investeringsgruppen Dream Beverage.

Under 2023 blev Sproud det första livsmedelsföretaget i världen att verifieras enligt ISO 26000, en internationell standard som förpliktigar företag att bedriva verksamhet på ett hållbart och socialt ansvarstagande sätt.

Taggar: